خبرنگار انگلیسی:

جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا وحشتناک‌تر از اقدامات داعش است!

جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا به اندازه‌ای هولناک است که می‌توان آن را از جنایت‌های تروریست‌های داعش بدتر دانست.

جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا وحشتناک‌تر از اقدامات داعش است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اکسپرس، یک خبرنگار انگلیسی که پیشتر اخبار مربوط به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را پوشش می داد اعلام کرد جنایاتی که در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا صورت می گیرد، بسیار بدتر از جنایاتی است که گروه تروریستی داعش علیه مردم انجام می داد.

«گابریل گیت هوس»، فیلمساز و خبرنگار انگلیسی در مصاحبه با شبکه بی بی سی اعلام کرد: من درباره اقدامات وحشتناک داعش در سوریه و عراق گزارش تهیه کرده ام؛ اما اقدامات آنها به اندازه جنایاتی که در حق مسلمانان روهینگیا می شود، هولناک نبود. ارتش میانمار نوزادان تازه به دنیا آمده را هم اعدام می کند. این وحشتناک ترین داستانی است که تابه حال شنیده ام.

وی افزود: زمانی که داشتم گزارشی درباره سرنوشت یکی از روستاهای میانمار تهیه می کردم، متوجه اتفاقات و جنایات بسیار وحشتناک ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا شدم.

این فیلمساز اظهارات خود را پس از آن مطرح کرد که «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس هم گفته است: بحران کنونی میانمار بیشتر شبیه پاکسازی فرقه ای است. این یک بحران انسانی واقعی است که به پاکسازی فرقه ای شباهت دارد. دولت میانمار و ارتش این کشور باید مسئولیت این جنایات را بر عهده بگیرند. ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که جامعه بین المللی را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا به هر طریقی که شده مانع از جنایات بیشتر علیه مسلمانان روهینگیا شوند.

ترزا می پیش از این هم اعلام کرد: انگلیس آموزش نیروهای نظامی میانمار را به دلیل خشونت های ایجاد شده در ایالت راخین متوقف کرده است. دیگر هیچ آموزشی از سوی وزارت دفاع انگلیس به ارتش میانمار داده نمی شود تا زمانی که راهکاری برای این خشونت ها ارائه شود.

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت سال جاری میلادی آغاز شد. آمارهای سازمان ملل نشان می دهد ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی، خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شده است که تعداد زیادی از مسلمانان به بنگلادش فرار کنند. گزارشها حاکی از آن است که از اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی تاکنون حدود 900 هزار آواره مسلمان روهینگیایی از پاکسازی قومی در میانمار گریخته و به بنگلادش پناه آورده اند.

سازمان ملل پیش از این هشدار داده است که شرایط پناهجویان روهینگیایی که از میانمار گریخته‌اند و در اردوگاه های بنگلادش به سر می برند، وخیم است و نبود آب پاکیزه و کافی در این اردوگاه ها به یک فاجعه بهداشتی منجر شده است.


انتهای پیام/

 مقایسه جنایت‌های ارتش میانمار با اقدامات داعش علیه مسلمانان از سوی خبرنگار انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
ارتش ميانمار يه مدل ديگه از داعش هست داعش نابود شد ولي ارتش مينمار هنوز ميكشد
آخرین اخبار