مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۵۱ درصد از طلاق‌های استان در چهار سال اول زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق آمار ثبتی، طی شش سال گذشته ۵۱ درصد از طلاق‌های استان زنجان در چهار سال اول زندگی مشترک رخ داده است.

۵۱ درصد از طلاق‌های استان در چهار سال اول زندگی رخ می‌دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی‌قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان این‌که استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: در حال حاضر سهم استان از جمعیت کشور ۱.۳۲ درصد و نسبت جنسی جمعیت استان ۱۰۲ برآورد شده است. این در حالی است که میانگین سنی ازدواج‌های ثبت شده طی پارسال برای مردان ۲۶.۸ سال و برای زنان ۲۱.۵ سال بوده است.

وی با اشاره به این‌که میانگین سنی طلاق‌های ثبت شده طی پارسال برای مردان ۳۴.۴ سال و برای زنان ۲۹.۱ سال بوده است، ادامه داد: پارسال از هر ۴.۵ ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است؛ در واقع نسبت ازدواج به طلاق در مناطق شهری ۴ و در مناطق روستایی ۹.۶ است و این نشان می‌هد که زوجین شهرنشین با چالش‌های بیشتری مواجه هستند.

این مسئول با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی، تهدیدی برای بنیان خانواده‌ها است، افزود: طی نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر به مرکز مداخله در خانواده مراجعه کرده‌اند و بیشترین علت مراجعه افراد به مرکز مداخله بهزیستی به خاطر اعتیاد، بیکاری، دخالت اطرافیان در روابط زناشویی، خیانت و فقدان مسئولیت‌پذیری بوده است.

محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که افت تحصیلی، رفتار‌های اضطرابی، پرخاشگری، فرار از مدرسه، کاهش اعتماد به نفس، جذب شدن به دوستان ناباب، رفتار‌های بزهکارانه و گرایش به اعتیاد از آثار سوء طلاق والدین به شمار می‌رود، افزود: در جهت کاهش آمار طلاق، بهزیستی دو برنامه با رویکرد پیشگیرانه از جمله آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج (به صورت حضوری و تلفنی) را در دستور کارخود قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، طرح مشارکت دانش‌آموزان، طرح همیاران سلامت و طرح پایگاه سلامت اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم در بهزیستی زنجان است که به زوجین در شرف ازدواج و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ز

۵۱ درصد از طلاق‌های استان در چهار سال اول زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.