دعا موجب تغییر تقدیر الهی می‌شود

خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) با بیان اینکه خداوند سعادت حقیقی انسان را در گرو ایمان و عمل صالح قرار داده است، گفت: دعا تقدیر الهی را تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  آیت الله محسن کازرونی در سلسله سخنرانی های بعد از نماز ظهر و عصر رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به بیان موضوع تحلیلی از سیره اهل بیت(ع) پرداخت و افزود: انسان می تواند با دو راه کلام طیب و پاکیزه و عمل صالح خود را به درگاه خداوند متعال نزدیک
کند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام به وسیله زبان پاکیزه اولیای الهی در دنیا گسترش یافته است، افزود: عزت و شکست ناپذیری مختص به پروردگار است و انسان در طول زندگیش ممکن است هزاران بار شکست بخورد یا پیروز شود، چرا که اراده، معشیت و خواست خدا بر تمام عالم حاکم است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قرآن کریم کلام خداست و انسان باید با تلاوت آیات این کتاب نورانی عطر خدا را استشمام کند، همچنین روایات کلام ائمه معصومین(ع) است، لذا ما باید توجه داشته باشیم که کلام معصومین(ع) ذات اهل بیت(ع) و تابلویی از ذات اولیای الهی برای هدایت انسان‌ها است.

آیت الله کازرونی با بیان حدیثی از امام حسین(ع)، افزود: بیشتر حرف هایی که می زنیم برای ما نه سود دنیا و نه سود آخرت را دارد، بنابراین انسان باید در مورد اموری حرف بزند که برایش یا منافع دنیوی یا سود آخروی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان در زیر زبان وی مخفی است، گفت: زبان پرده جان است و هر زمان که این پرده کنار برود داشته های وجود انسان متبلور می شود.

خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) گفت: زبان آیینه گویای باطن و شخصیت و شاکله وجودی هر کسی است، در حقیقت انسان با شیوایی گفتار است که جمال و زیبایی باطنی خود را به نمایش می گذارد؛ چنان که زشتی شخصیت و باطن ناپاک انسانی هر کسی از طریق زبان هویدا می شود.

آیت الله کازرونی افزود: همان طور که ایمان از یک طرف به خدا مربوط است و از طرف دیگر با مخلوق او، اعمال صالح انسان نیز از یک سو انسان را به مقام شامخ قرب الهی نزدیک می‌سازد و از طرف دیگر موجب حصول برکات و منافع برای بنده می شود.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح انسان را به درگاه الهی نزدیک می کند، گفت: انسان می تواند با عمل صالح دعای دیگران را در حق خودش به آسمان بلند کند.

انتهای پیام// م.م

سخنرانی در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.