لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان

فرماندار همدان گفت: مدارس باید بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان تلاش و اقدام کنند.

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علی تعالی فرماندار همدان  اظهار کرد: سرانه مطالعه در کشور حدود 15دقیقه در روز است که در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بسیار کم است که این موضوع نیاز به بررسی و و ریشه‌یابی و ارائه راهکار مناسب و عملی دارد.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌هایی در راستای افزایش سطح سرانه مطالعه تأکید کرد و افزود: فضاهای بسیاری در سطح شهر وجود دارد که ظرفیت تبدیل شدن به فضاهایی به منظور تشویق شهروندان به مطالعه و کتابخوانی را دارند.

تعالی در ادامه گفت: ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی در عدم مطالعه افراد است و جا دارد مهندسان فرهنگی به منظور جلوگیری از فاصله گرفتن از فرهنگ دیرینه کشور راهکارهایی برای افزایش علاقه افراد به کتابخوانی ارائه کنند.

وی پایه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه در میان افراد را در سنین کودکی عنوان کرد و گفت: مدارس باید بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان تلاش و اقدام کنند.

فرماندار همدان بیان کرد: در زمان خدمت من تنها موفق به تأسیس دو کتابخانه روستایی در سطح شهرستان همدان شده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 6 کتابخانه برسد.

وی هزینه راه‌اندازی کتابخانه مریانج را 300 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: نمایندگان همدان قول مساعد برای حمایت مالی از تأسیس کتابخانه‌های دیگری در سطح شهرستان را داده‌اند.

تعالی با اشاره به جمعیت 4.5 درصدی کتابخوان شهرستان همدان افزود: رشد 40 درصدی جمعیت کتابخوانان شهرستان پدیده مثبتی است اما کافی نیست و ظرفیت شهرستان بیش از این تعداد است.

وی بر لزوم برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌ها و نمایندگان شورای شهر تأکید کرد و گفت: در جلسه‌ای مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در زمینه احداث بوستان کتاب و مناسب‌سازی فضاهای مطالعه در سطح شهر و اماکن عمومی مانند تالار قرآن مذاکره و اقدامات لازم را بررسی کنید.

فرماندار همدان با اشاره به اهدای 500 جلد کتاب توسط فرمانداری به کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته گفت: امسال نیز 300 جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ

مدارس بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.