جان بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقال 500 مصدوم با بالگرد به مراکز درمانی/ مشکل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت از آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه و حل مشکل دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

انتقال 500 مصدوم با بالگرد به مراکز درمانی/ مشکل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداریمجان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به آخرین آمار تلفات و مصدومان زلزله کرمانشاه گفت: تعداد مصدومان حادثه تاکنون به 7460 نفر رسیده است و با تلاش کادر درمان در مراکز درمانی 4313 نفر از مجروحان سرپایی درمان و 720 نفر از مصدومان زلزله کرمانشاه با حال مساعد مرخص شده‌اند و تا این لحظه 960 مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به مشکل کمبود دارو و ملزومات پزشکی که پیش آمده بود، گفت: خوشبختانه دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی به منطقه زلزله زده ارسال شده است و اکنون مشکل دارو، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در منطقه وجود ندارد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: بیش از 300 نفر کادر درمانی شامل تکنسین، پزشک متخصص، جراح و پرستار به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های صحرایی به مردم داده می شود و این کار با جدیت ادامه دارد.

انتقال مصدومان زلزله به کرمانشاه، تهران، کرج و همدان

وی ادامه داد: 206 نفر از مصدومان با بالگرد و همراهی کادر پزشکی و پرستاری متخصص و مجرب به کرمانشاه، 231 مصدوم به تهران و البرز و 62 مصدوم برای دریافت خدمات پزشکی به همدان منتقل شدند.

جان بابایی با اشاره به انتقال برخی مصدومان زلزله کرمانشاه به تهران و البرز گفت: امکانات اسکان برای همراهان مصدومان منتقل شده به تهران و البرز ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار