بطحایی:

فوت 22 دانش‌آموز در زلزله غرب کشور/ مدارس کرمانشاه 2 شیفته می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آمار، متاسفانه در جریان زلزله غرب کشور 22 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند.

سلامت دانش آموزان را در مناطق زلزله‌زده اولویت می‌دانیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مورد وضع فضاهای آموزشی در مناطق زلزله زده گفت: ۴۴واحد آموزشی که قدمت بالایی داشته به طور کامل تخریب شده است که البته زنگ خطری برای دولتمردان بوده تا در تامین فضای آموزشی چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع حادثه در شب، تلفات مدارس را کمتر کرده است، افزود: علاوه بر ۴۴مدرسه برخی فضاها به گونه‌ای آسیب دیدند که امکان تحصیل وجود ندارد بنابراین نیازمند 2 شیفته کردن مدارس هستیم.

بطحایی تصریح کرد: علاوه بر کرمانشاه در استان کردستان نیز آسیب به مدارس را داشتیم بنابراین برخی مدارس به دلیل ایمن نبودن تعطیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است صحت و سلامت دانش آموزان بوده حتی اگر چند روزی تحصیل آنها یه تاخیر بیفتد زیرا ایمن بودن فضای آموزشی مهم تر خواهد بود.

وی از اعزام تیمی بازرسی به مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: این فرآیند امشب انجام خواهد شد.

در ادامه نظری مدیرکل نوسازی کرمانشاه عنوان کرد: ۳۵ درصد مدارس شامل ۱۰۷مدرسه تخریب شدند همچنین از ۱۷۲ فضا ۱۴ فضا تخریبی بودند که ۱۲فضا در شهر و ۲ فضا روستایی بوده است.

 وی افزود: در قصر شیرین ۲فصا تخریب شدند همچنین در سایر مناطق هم فضاهای تخریبی داشتیم البته مناطق روستایی چون راه باز نشده کار در حال انجام است تا اطلاعات تکمیلی ارائه شود.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۶میلیارد اعتبار به علاوه ۱۰میلیارد برای ساخت،۱۰میلیارد برای دیوار کشی است. بیشترین مشکل برای مدارس قدیمی بوده و مدارس نوساز مشکلی نداشته است.

 بطحایی اعلام کرد: متاسفانه در جریان زلزله غرب کشور 22 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اظهارات بطحایی در خصوص مدارس زلزله زده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار