عضو هیأت علمی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد:

ضربه به نظام آموزش پرستاری با کمبود جذب فارغ‌التحصیلان‌

رفیعی‌ گفت: کمبود‌ فارغ‌التحصیلان‌ پرستاری یا به نوعی‌ کمبود‌ جذب فارغ‌التحصیلان‌ در پرستاری‌ به‌ آموزش پرستاری ضربه‌ می‌زند

ضربه به نظام آموزش پرستاری با کمبود جذب فارغ‌التحصیلان‌به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رفیعی‌ رئیس عضو هیأت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و دومین کنگره واکاوی‌ آموزش پرستاری، فرصت‌ها و تهدیدها گفت: کیفیت آموزش پرستاری و ارائه خدمات‌ بالینی‌ توأمان‌ با هم به ارتقاء سطح سلامت در جامعه کمک می‌کند که بسیاری از این رسالت‌ها در مقطع کارشناسی‌ پرستاری نیز‌ جایگاه خود را پیدا می‌کند‌.

 وی در خصوص‌ تاریخچه‌ تشکیل‌ دانشکده پرستاری‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما اسطوره‌های پرستاری خوبی در کشور داریم‌ و طی ادغام مدرسه عالی‌ با دانشکده در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای را تجربه‌ کرده‌ایم.

رفیعی‌ با بیان اینکه پرستاران‌ طی‌ 2 سال اخیر  با فراز و نشیب‌های زیادی‌ دست و پنجه نرم کردند اظهار کرد: کمبود‌ فارغ‌التحصیلان‌ پرستاری یا به نوعی‌ کمبود‌ جذب فارغ‌التحصیلان‌ پرستاری‌ به‌ آموزش پرستاری ضربه‌ می‌زند و به همین دلیل باید مراقب آموزش پرستاری در کشور باشیم.

 وی گفت: از آنجا که پرستاران‌ در حفظ‌ و ارتقاء سلامت مردم نقش دارند‌ باید آموزش پرستاری‌ زیر ذره‌بین‌ مسئولان باشد‌ تا پرستاران‌ روحیه‌ کار جمعی را داشته باشند.

رفیعی‌ گفت: دانشکده پرستاری‌ مامایی از سال 1393 با هدف‌ ارتقاء، بحث کنگره‌ واکاوی‌ پرستاری، فرصت‌ها و تهدیدها‌ را به طور جدی‌ تجزیه و تحلیل کرد‌؛ طی سال‌های گذشته نیز‌ مباحثی‌ را در این عرصه‌ داشته‌ایم اما هدف، واکاوی‌ حال، گذشته و آینده، تحلیل شواهد‌، زمینه‌سازی و کاربرد در آموزش‌ و ارتقاء مباحث عرصه‌ پرستاری است.

وی از ارائه مقالات‌ در راستای تبادل‌ نظر با متخصصان حوزه پرستاری کشور و مهارت‌افزایی‌ و دانش پرستاران‌ در این کنگره‌ خبر داد و گفت: امیدواریم‌ با توجه به نقش فرصت‌ساز پرستاران در سلامت کشور شاهد‌ حمایت متولیان سلامت‌ از پرستاران کشور باشیم‌ تا با ارتقاء موضوعات آموزشی‌ و بالینی‌ بتوانیم‌ دستاوردهای‌ خوبی‌ در عرصه‌ سلامت کشور‌ به نمایش بگذاریم‌.

 انتهای پیام/

با کمبود جذب فارغ‌التحصیلان‌ به نظام آموزش پرستاری ضربه وارد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.