ایمن سازی واحدهای مسکونی در ایلام

استاندار ایلام گفت:ایمن سازی واحدهای مسکونی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

 ایمن سازی واحدهای مسکونیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قاسم سلیمانی در جلسه ستاد بحران در چوار اظهار کرد: متاسفانه به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و غیراستاندارد عمر ساختمان های مسکونی در کشور بسیار پایین است و به کمتر از ۳۰ سال می رسد درحالیکه این وضعیت در کشورهای پیشرفته حتی به ۱۰۰ سال نیز تخمین زده می شود.

وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور تاکید کرد: اگر هنگام احداث اماکن مسکونی و تجاری استانداردهای ملی و بین المللی را رعایت کنیم بدون شک با این حجم از تلفات در سوانح طبیعی همچون زلزله روبرو نخواهیم بود.

استاندار ایلام اضافه کرد: وجود بافت های فرسوده در نقاط شهری و روستایی به یک معضل در سراسر کشور تبدیل شده وکه این وضعیت در استان ایلام نیز مشاهده می وشد و در مناطق روستایی شرایط حادتر است.

سلیمانی گفت: باید با اختصاص تسهیلات بلند مدت و با سودهای پایین مردم را به احیا بافت های فرسوده خود ترغیب کنیم چراکه اگر حادثه ای رخ دهد طبعات ناشی از ان غیر قابل تصور خواهد بود.

وی یادآور شد: زلزله ۷،۳ ریشتری غرب کشور در بخش چوار منجر به رانش زمین و تخریب ۶ واحد مسکونی شد که باید هرچه سریع تر نسبت به بازسازی و اسکان افراد آسیب دیده اقدام شود.

 

انتهای پیام/ع

ایمن سازی واحدهای مسکونی ایلام در دستور کار دستگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.