ادامه واکنش‌های بین‌المللی به زلزله مرگبار اخیر در ایران

مقامات بین‌المللی به زلزله اخیر در غرب ایران که بیش از ۴۵۰ کشته بر جای گذاشت، واکنش نشان دادند.

ادامه واکنش‌های بین‌المللی به زلزله مرگبار اخیر در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، امروز سه‌شنبه با ارسال پیام تسلیت به حسن روحانی، همتای ایرانی خود، همدردی‌اش را با مردم زلزله‌زده ایران اعلام کرد.

«ممنون حسین»، رئیس جمهور، و «شاهد خاقان عباسی»، نخست وزیر پاکستان، در پیام‌های جداگانه به «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز اندوه نسبت به قربانی شدن شماری از شهروندان ایرانی در حادثه زمین‌لرزه در مناطق شمال غرب ایران بویژه در استان کرمانشاه اعلام کردند: ملت و دولت پاکستان در این زمان مصیبت و غم در کنار ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نیز در پی این حادثه مرگبار، پیام تسلیتی را برای حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، ارسال کرد.

«نورلان نیگماتولینا»، رئیس مجلس قزاقستان، با ارسال پیام تسلیت به «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، همدردی خود و نمایندگان مجلس قانون‌گذاری قزاقستان را با بازماندگان زلزله غرب ایران اعلام کرد.

وزیر امور خارجه هلند نیز در پیامی همدردی خود را با زلزله‌زدگان ایران ابراز کرد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای به خانواده قربانیان زلزله مرگبار اخیر در ایران و عراق تسلیت گفت.

در همین حال برنی سندرز، سناتور آمریکایی،  در پیام‌هایی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست مواضع خصمانه خود علیه ایران را کنار بگذارد و به زلزله‌زدگان ایرانی کمک کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، با انتشار بیانیه‌ای جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه غرب کشور را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش مقامات و رسانه‌های جهان به زلزله مرگبار شب گذشته در ایران

انتهای پیام/

پیام‌های تسلیت مقام‌های خارجی در پی زلزله مرگبار ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار