بگو مگو بر سر احداث پارک علم و فناوری در یاسوج

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساختمان مرکز فناوری در یاسوج گفت: ساختمانی با زیر بنای یک هزار متر مربع در شهر یاسوج برای مرکز فناوری خریداری شده است وطبق قانون باید 10 هکتار زمین و یک سوله نیز به پارک علم و فناوری در استان اختصاص داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید شمس الدین هاشمی ،رئیس پارک فناوری کهگیلویه و بویراحمد در نشست دستاوردهای دانشگاهیان، صنعت نفت و دانش آموزان در محل دانشگاه آزاد گچساران،اظهار کرد: با وجود اینکه پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد در هیئت گذشته به تصویب رسیده بود لیکن تا قبل از حضور در این جلسه هیچ تلاشی نشده است.
وی با اشاره به مراکز فناوری در کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیش از 50 واحد فناوری در این استان وجود دارد که امید می‌رود با نگاه ویژه مسئولان شاهد افزایش این مراکز باشیم.
هاشمی تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش بسیار موافقت اصولی احداث پارک علم و فناوری برای این استان گرفته شد.
هاشمی با اشاره به ساختمان مرکز فناوری در یاسوج گفت: ساختمانی با زیر بنای یک هزار متر مربع در شهر یاسوج برای مرکز فناوری خریداری شده است وطبق قانون باید 10 هکتار زمین و یک سوله نیز به پارک علم و فناوری در استان اختصاص داده شود.
رئیس مرکز فناوری و راه اندازی پارک علم و فناوری با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه‌های کشت گیاهان دارویی، نفت و گاز، گردشگری، آب و خاک و توریست است که می‌توان به نحو احسن از این ظرفیت ها استفاده کرد.
هاشمی بیان کرد: وجود پتانسیل های خوب و ایده‌های بکر و خلاق در کهگیلویه و بویراحمد، موجب شد که به فکر راه اندازی پارک علم و فناوری در این استان شویم.
وی افزود: تلاش می‌شود با توجه به هماهنگی های لازم که با شهرستان گچساران انجام شده در آینده نزدیک شاهد ایجاد پارک علم نفت و گاز در این شهرستان باشیم.
رئیس مرکز فناوری و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از تعداد سه هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور سهم کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر فقط 4 شرکت دانش بنیان است.
هاشمی با بیان اینکه به دلیل عدم نبود پارک علم و فناوری نمی‌توانیم ازبودجه‌های متعلق به این پارک‌‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد امید می‌رود به زودی با نگاه ویژه مسوولان شاهد افزایش واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد شویم.
انتهای پیام/غ

فعالیت 4 شرکت دانش بنیان در کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.