راه اندازی ۴ ایستگاه لرزه نگاری در خراسان شمالی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان گفت : از راه اندازی مرکز لرزه نگاری در مرکز استان و چهار ایستگاه لرزه نگاری در خراسان شمالی خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسین عظیمی مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان خراسان شمالی گفت : هفته قبل یک قراردادی دو جانبه مابین استانداری خراسان شمالی با موسسه ژئو فیزیک کشور منعقد شد .

وی افزود : این قرارداد در زمینه ایجاد و تجهیز یک مرکز لرزه نگاری در بجنورد همچنین چهار ایستگاه لرزه نگاری در بجنورد، شیروان، اسفراین و راز و جرگلان منعقد شد تا ثبت رخدادهای زلزله در استان با دقت بالاتری انجام شوند.

عظیمی تصریح کرد : این قرارداد در سال جاری عملیاتی خواهد شد که استانداری خراسان شمالی برای ایجاد این ایستگاه ها 400 میلیون تومان و موسسه ژئو فیزیک کشور نیز 240 میلیون تومان برای تجهیز این ایستگاه ها هزینه خواهند کرد.

وی با اشاره به  زلزله 5.7 ریشتری اردیبهشت ماه امسال در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان ، گفت : پس از این واقعه تیمی از پژوهشکده زلزله شناسی کشور برای بررسی میدانی وضعیت گسل های خراسان شمالی به استان سفر کردند که آنان در پایان مطالعات خود توصیه کردند تا تیمی پژوهشی به مدت سه سال در زمینه بررسی وضعیت گسل های استان خراسان شمالی مطالعات میدانی انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: این تیم باید در آینده نزدیک در استان مستقر شوند.

وی افزود : این قرارداد در زمینه همکاری و مشارکت در زمینه طرح های پژوهشی و کاربردی در حوزه مطالعات زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گستره خراسان شمالی ، مطالعه لرزه خیزی و لرزه زمین ساخت با کمک نصب دستگاه های شبکه لرزه نگاری همچنین مطالعات پهنه بندی و تهدید خطر زمین لرزه و آسیب های شهری بزرگ استان است که استانداری خراسان شمالی امکاناتی را در اختیار پژوهشگران این پژوهشگاه بین المللی قرار خواهد داد.

منبع:عصر اترک

انتهای پیام/آ

انعقاد قرار داد استان خراسان شمالی با موسسه ژئو فیزیک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.