یک هزار واحد در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی شد

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار واحد تاکنون در محلات فرسوده این شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون  افزود: برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی بیش از 540 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی ابراز کرد: بیش از پنج هزار و 400 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد که بر اساس طرح احیای بافت فرسوده 69 درصد معادل سه هزار و 700 واحد مسکونی تا سال 1398 نوسازی خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: برای نوسازی این میزان واحد مسکونی بیش از یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ابراز داشت: برای هر یک از این واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: با توجه به تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کمک بلاعوض، تخریب رایگان و سایر کمک‌های غیر نقدی، زمان مناسبی برای شروع عملیات بازسازی واحدها از سوی مالکین در جهت ایجاد ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله و سایر رخدادهای طبیعی است.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
20 هزار نفر از شهروندان دوگنبدان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که کارشناسان همواره راجع به خطرات آن هشدار می دهند.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.

 انتهای پیام/غ

 مقاوم سازی بافت های فرسوده گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.