مادر‌ پرستاری ایران مطرح کرد؛

جامعه‌ پرستاری‌ منتظر دیکته شدن سرفصل‌های آموزشی‌ نماند

مدا‌ح گفت: نباید‌ در جامعه‌ پرستاری‌ منتظر باشیم‌ که سرفصل‌های آموزشی‌ به ما دیکته شود‌ بلکه‌ باید‌ تبحر‌، دانش و عملکرد‌ الگوسازی‌ پرستاران را طراحی کنیم‌.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سادات سید باقر مدا‌ح به عنوان مادر‌ پرستاری ایران در دومین کنگره‌ واکاوی‌ پرستاری‌، فرصت‌ها و تهدیدها با اشاره به اینکه محوریت‌ کار پرستاران‌، انسان‌ها هستند اظهار کرد: انسان‌ها نیازمند حمایت در ابعاد جسمی‌، روحی، روانی و اجتماعی هستند‌ و پرستاران جامعه مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای در جامعه ما باید ایفای‌ نقش داشته‌ باشند.

 مداح‌ در ادامه گفت: الگو‌پذیری‌ در آموزش پرستاری‌ به گونه‌ای است که پرستاران باید به انسان‌ها مراقبت‌های تخصصی‌ بدهند‌ و هر اندازه که علم پرستاری‌ بالاتر‌ می‌رود باید کار تیمی‌ و جامعیت‌ بخشیدن‌ به مراقبت‌ها نیز بیشتر شود.

 وی اظهار داشت: پرستاران نباید‌ درگیر کاغذبازی‌ شوند بلکه‌ هر لحظه‌ باید‌ از خود بپرسند‌ که با توجه به رسالت‌های پرستاری‌ در کجای کار ایستاده‌اند.

مادر‌ پرستاری ایران در ادامه آموزش، پیشگیری‌، درمان‌، مدیریت‌، مراقبت‌های مدیریتی‌، پژوهش‌ و مشاوره را از نقش‌های اساسی‌ پرستاران دانست‌ و افزود: ما نباید‌ در جامعه‌ پرستاری‌ منتظر باشیم‌ که سرفصل‌های آموزشی‌ به ما دیکته شود‌ بلکه‌ باید‌ هر دانشکده‌ سرفصل‌ خاصی داشته باشد‌ و با تبحر‌، دانش و عملکرد‌ الگوسازی‌ پرستاران را طراحی کنیم‌.

 وی اخلاق حرفه‌ای و اصالت‌ بخشیدن‌ به انسا‌ن که مخاطب‌ اصلی پرستاران در جامعه بهداشت و درمان کشور است را حائز‌ اهمیت دانست و افزود: هر یک از اعضای‌ تیم سلامت‌ با عملکرد خود باید‌ در جهت‌ ارتقاء ابعاد سلامت جسمی‌، روانی‌ و اجتماعی جامعه گام بردارند‌.

 مداح‌ آموزش و پیشگیری را از رسالت‌های جامعه پرستاران دانست  و افزود: نباید پرستاران بی تفاوت از کنار بیماران رد شوند‌ بلکه با حرفه‌ای شدن‌ و اخلاق‌ حرفه‌ای تمام بیماران از خدمات پرستاری بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه الگو‌پذیری‌ از اساتید‌ و حرفه‌ای شدن در مقطع کارشناسی‌ شکل می‌گیرد‌ و نباید‌ در مقاطع بالاتر‌ به دنبال ارزش‌های پرستاری بود‌ یادآور شد: با اخلاق‌ حرفه‌ای باید تعریفی‌ از پرستار حرفه‌ای را به جامعه ارائه کرد تا شاهد ارتقاء سلامت در جامعه و دیده شدن نقش واقعی پرستاران باشیم‌.

انتهای پیام/

اظهارات مادر‌ پرستاری ایران در کنگره‌ واکاوی‌ پرستاری‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار