مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان

تولید کاغذ سنگی در اصفهان یکی از طرح های فناور زیست محیطی است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، تولید کاغذ سنگی با استفاده از کربنات کلسیم را یکی از طرح های فناور زیست محیطی در این استان خواند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد جواد بگی اعلام کرد: تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم یکی از طرح های فناور استان است که علاوه بر کمک به کاهش نیاز کشور به خروج ارز جهت واردات کاغذ، ارزش افزوده مناسبی در سطح استان ایجاد و بستر مناسبی برای اشتغالزایی جوانان فراهم می کند.

وی که در بازدید از خط تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم سخن می گفت، افزود: 80 درصد ماده تشکیل‌دهنده کاغذ سنگی از کربنات کلسیم است که سنگ های پایه آهکی به عنوان منبع اصلی این ماده، یکی از غنی ‌ترین منابع معدنی کشور بشمار می آید.

وی افزود: فراوانی مواد اولیه کربنات کلسیم و همچنین دسترسی آسان به پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن به عنوان دیگر مواد اولیه تولید کاغذ سنگی از مزیت های اصلی اجرای این طرح در کشور است.

بگی بی نیازی به مصرف آب و صرفه جویی بیش از 50 درصدی مصرف انرژی را از دیگر مزیت های این طرح دانست و افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی و بحران آب در کشور و همچنین ضرورت احیای جنگل ها و درختان، طرح های فناورانه ای مانند تولید کاغذ از کربنات کلسیم بسیار مفید است.

وی با اشاره به چالش های زیست محیطی، بحران کم آبی و آلودگی هوا در استان اصفهان، توسعه فراصنعتی و رشد شرکت های فناور و توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان را اولویت اصلی این استان در چشم انداز بیست ساله و افق 1404 و راهکار اصلی حل چالش های زیست محیطی کشور عنوان کرد.

بگی گفت: استفاده از فناوری های نوین می تواند سبب افزایش قدرت رقابت پذیری، ارتقاء سطح کیفی و کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی کشور شود و بستر مناسبی برای رشد صادرات غیر نفتی را نیز فراهم کند.

 

انتهای پیام/م

 

تولید کاغذ سنگی با استفاده از کربنات کلسیم در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار