مدیران کاروان مسئول تامین امنیت زائران پیاده به مشهد هستند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: مسئولیت کلی تامین تردد کاروان بر عهده مسئولان این کاروانها است و این افراد موظف به رعایت دستورالعملهای ایمنی هستند.

مدیران کاروان مسئول تامین امنیت زائران پیاده به مشهد هستند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: حرکت کاروانها باید برخلاف جهت ترافیک و یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب آفتاب باشد و ترددها در خارج از مسیر سواره رو و در محدوده حاشیه راه و محل عبور کندرو جاده انجام شود.

وي افزود:هر کاروان به ازاء هر 50 نفر باید یک مسئول ایمني داشته باشد و حداقل باید این افراد جلیقه شبرنگ و تجهیزات لازم براي هدایت جمعیت را داشته باشند.

نصري درخصوص عبور از پلها ویا دیگر معابر باریک که دارای محدویت عبور وجود دارد گفت: کاروان الزاما بايد در اين معابربه صورت صف های یک نفره از محل عبور کنند و حتما نیروهای مسئول ایمنی در دو سوی کاروان به اجرای دقیق دستورالعمل اقدام کند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی ادامه داد: ضمن جلوگیری ازحرکت گروهی و با فاصله کاروان ، خودروهای پشتیبان نیز نباید کاروان را در مسیر همراهی کنند که این همراهی بر خلاف جهت ترافیک جاده خواهد بود و به شدت خطر آفرین می باشد.

وي در ادامه گفت :در شرایط جوی نامطلوب مثل مه گرفتگی و بارش مسئولان کاروانها از تردد کاروانها جلوگیری کرده و نسبت به استقرار آنان درمحل امن اقدام کنند.

وي ادامه داد :پیش از آغاز حرکت کاروانها در هر شهرستان ماموران راهداری باید نسبت به پاکسازی حریم جاده اقدام کرده باشند و راهدارخانه های مسیر نیز در صورت بروز هر حادثه احتمالی در آماده باش کامل به سر برند .


انتهای پیام//ف.م


تردد شبانه زائران پیاده ممنوع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.