معاون گردشگری استان اردبیل؛

تسهیلات اشتغال زایی برای توسعه گردشگری روستایی اعطا می شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اختصاص تسهیلات اشتغال زایی برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یک میلیارد و 500 میلیون دلار به منظور ارائه تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی روستایی پیش بینی شده است.

وی افزود: این تسهیلات برای دستگاه های اجرایی مختلف از جمله جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از دستگاه ها در نظر گرفته شده و برای اشتغال زایی در شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر به صورت سرمایه در گردش و در روستاها برای طرح های مختلف با نرخ بهره 6 درصد پرداخت می شود.

تقی زاده با تاکید به اینکه 70 درصد از تسهیلات به صورت استانی و 30 درصد به صورت ملی پرداخت می شود، اضافه کرد: فعلا سهم استان ها از میزان تسهیلات مشخص نیست و به محض تعیین سهم دقیق استان ها ، متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل و  معرفی به بانک، از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی حوزه های اعطای تسهیلات را کشاورزی، فرش دستبافت، صنایع دستی، خدمات، گردشگری و فن آوری اطلاعات و... برشمرد و تاکید کرد: با تخصیص این تسهیلات از طرف بانک ها، جمعا  12 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای این بخش پیش بینی شده است.     

انتهای پیام/ح

ارائه تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی روستایی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.