تولید ۸ درصد گاز کشور در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با توجه به استقرار پالایشگاه در شرقی‌ترین نقطه کشوراین مجتمع تولید هشت درصد گاز کشور را بر عهده دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مجید منبتی در همایش کارگروه انرژی خراسان رضوی افزود: در جنوب کشور سایر پالایشگاه‌ها به لحاظ تامین انرژی هم پوشانی دارند، اما پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بعنوان تنها تامین کننده گاز طبیعی در شرق و شمال شرق از جایگاه استراتژیکی در سطح کشور و صنعت نفت برخوردار است.

وی گفت: واحد‌های عملیاتی این مجتمع روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کنند و واحد ذخیره سازی شوریجه بعنوان یک مجتمع پشتیبان گاز تولیدی این شرکت را بر عهده دارد که از گاز ذخیره شده در فصل زمستان بهره برداری می‌شود.


مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد گاز کشور در پالایشگاه‌های مستقر در جنوب تامین می‌شود و با ۳۶ هزار کیلومتر خط فشار قوی به مبادی مصرف ارسال می‌شود.

منبتی گفت: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با تلاش شبانه روزی و سخت کوشی کارکنان، سهم هشت درصد در تولید گاز طبیعی کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی در این شرکت نهادینه شده است به طوری که ۷۵ درصد تامین قطعات مکانیکی، ۷۵ درصد ابزار دقیق، ۷۵ درصد برق و ۴۰ درصد مواد شیمیایی از داخل کشور تهیه می‌شود و شرکت‌های زیادی در حوزه تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز توسط این مجتمع گازی توانمند شده اند.


انتهای پیام// م. ه.
 

برگزاری همایش کارگروه انرژی خراسان رضوی در پالایشگاه خانگیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار