بافت بیش از 2 هزار تخته قالی توسط مددجویان آذربایجان شرقی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گزارشی از بافت بافت بیش از 2 هزار تخته قالی توسط مددجویان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یونس فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه 20 درصد از طرح‌های جاری اشتغال این استان را طرح‌های قالی‌بافی تشکیل می‌دهند، گفت: دو هزار و 603 تخته قالی به مساحت 11 هزار و 247 مترمربع در هفت‌ماهه امسال توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد بافته‌شده که از این تعداد دو هزار و 109 تخته فرش، 59 ورنی و 435 عدد تابلو فرش بوده است.

وی بابیان اینکه ارزش قالی‌های بافته‌شده مددجویان در هفت‌ماهه امسال 10 میلیارد و 690 میلیون تومان بوده است، افزود: سال گذشته مددجویان قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد استان هفت هزار و 217 تخته قالی به مساحت 34 هزار مترمربع بافته‌اند که 30 میلیارد تومان ارزش داشته است.

فاتح بابیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمندسازی است، اعلام کرد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

وی رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از 35 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است که از این تعداد هشت هزار و 870 طرح مربوط به طرح‌های قالی‌بافی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی‌بافی می‌کنند، گفت: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است، افزود: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

فاتح با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالی‌بافی یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد درزمینهٔ اشتغال خانگی است، گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال بوده که ایجاد اشتغال کوچک ازجمله راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی را به‌عنوان بهترین راه‌حل برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته است.‌

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی‌باف اعلام کرد: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت قالی‌بافی بر اساس متراژ قالی و نوع بافت آن تسهیلات دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

اجرای بیش از 35 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.