18 مدرسه در سرپل ذهاب قابل استفاده نیستند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه 44 مدرسه در مناطق زلزله زده استان تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را حدود 86 میلیارد تومان اعلام کرد.

18 مدرسه  در سرپل ذهاب قابل استفاده نیستندبه گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مرزبان نظری  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه از اولین ساعات پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه 12 اکیپ به منظور بررسی وضعیت مدارس به مناطق زلزله زده استان اعزام شدند، بیان کرد: در مجموع 44 مدرسه با 300 کلاس درس در مناطق شهری و 52 کلاس درس در مناطق روستایی استان کرمانشاه در اثر زلزله تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند.

وی افزود: از مجموع 189 مدرسه شهرستان سرپلذهاب 18 مدرسه قابل استفاده نیستند که 12 مدرسه آن شهری و شش مدرسه روستایی هستند در شهرستان ثلاث باباجانی نیز از 172 فضای آموزشی 14 فضا تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند.

 نظری با بیان اینکه در شهرستان دالاهو نیز از 168 مدرسه هشت مدرسه تخریب شده، بیان کرد: در شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین هم به ترتیب از 128 و 39 فضای آموزشی دو فضای روستایی و دو فضای شهری تخریب شده و قابل استفاده برای دانش آموزان نیست.

نظری اعتبار مورد نیاز برای بازسازی مدارس تخریب شده را 86 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 66 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس تخریب شده، 10 میلیارد تومان برای مقاوم سازی و 10 میلیارد تومان دیگر برای دیوار کشی مدارس در مناطق روستایی اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/ز

بازسازی مدارس تخریب شده  86 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.