اجرای طرح همیاران کتاب در ریگان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان گفت:برای اولین بار در استان طرح همیاران کتاب در شهرستان ریگان اجرا شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ولی الله موسی زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان گفت: در این طرح 20همیار کتاب با اداره نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان مشارکت دارند .
وی تصریح کرد:همیاران کتاب با مراجعه به مدارس ومنازل وتوزیع کتاب فرهنگ مطالعه وکتابخوانی را در شهرستان ترویج می دهند .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان ابراز کرد :در این طرح کودکان ونوجوانان در اولویت قرار دارند تا جامعه هدف ما در اولویت مطالعه قرار گیرند .
موسی زاده بیان کرد: با اجرای این طرح تمامی روستاهای شهرستان ومدارس شهرستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت .
وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 4هزار کتاب توزیع خواهد شد ابراز کرد :مسابقات کتابخوانی نیز در قالب این طرح در شهرستان برگزار خواهد شد .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان افزود: این طرح با هدف آشتی با یار مهربان و فراهم شدن فرصت برای دسترسی آسان تر شهروندان به کتاب، گردش کتاب های بدون استفاده در منازل ، مراکز علمی و ادارات در شهرستان ریگان اجرایی شد.
موسی زاده تصریح کرد: از دیگر فواید این طرح نهادینه کردن فرهنگ امانت، بهره مندی قشر کم بضاعت جامعه از کتاب، افزایش گرایش به مطالعه، ترویج فرهنگ اهدا کتاب، پیشگیری از بلا استفاده ماندن کتاب در منازل و مراکز مختلف، حفظ محیط زیست و پیشگیری از قطع درختان جهت چاپ مجدد کتاب است و امیدواریم شهروندان با استقبال خوب موجبات پیگیری، ادامه و ترویج اینگونه طرح ها را فراهم آورند.
وی گفت:در شهرستان ریگان دو کتابخانه عمومی وجود دارد که بیش از 20هزار جلد کتاب در آنها نگهداری می شود.
انتهای پیام/ی

وجود دوکتابخانه عمومی در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار