معاون آموزش و پرورش بوشهر:

استان بوشهر نیاز مبرم به ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر نیاز مبرم به ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری دارد.

استان بوشهر نیاز مبرم به ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن قلندری پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دانش آموزی استان بوشهر در آموزشگاه سعادت شهر بوشهر با بیان فعالیت‌های حوزه سلامت آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان بوشهر به عنوان سفیران سلامت دانش آموزی جامعه هستند. نقش نخبگان و خانواده‌ها در ترویج فرهنگ پیشگیری و رشد وظایف سفیران سلامت بی‌بدیل است.

وی همچنین با توجه به نیاز استان بوشهر به تغییر سبک زندگی افزود: سفیران سلامت تلاش کنند تا فرهنگ ورزش، تحرک، نشاط و پویایی جایگزین رکود و کم تحرکی در جامعه شود.

قلندری با بیان اینکه آموزش و پرورش در این سال‌ها توجه خاصی به حوزه سلامت داشته است ادامه داد: شاید تلاش‌های آموزش و پرورش استان در سال‌های آتی نتیجه دهد، ولی همکاری‌های درون سازمانی و برون سازمانی، نهادیه کردن فعالیت‌های سلامت در مدارس در پی داشته است. امروز در مدارس استان، طرح غربالگری ژنتیک، ویتامین دی، آهن یاری، دادرس، برنامه پیشگیری از ایدز، برنامه پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، طرح وارنیش فلوراید دندان به احسن وجه انجام می‌شود.

قلندری در پایان ضمن تاکید بر انجام کیفی برنامه‌ها از نخبگان و مدیران استان نیز خواست تا برنامه‌های حوزه پیشگیری را جدی گرفته، نقد و تجزیه و تحلیل کنند و در راه اشاعه این برنامه‌ها بکوشند، زیرا استان بوشهر نیاز مبرم به ترویج حوزه سلامت و پیشگیری دارد.

انتهای پیام /پ

استان بوشهر نیاز مبرم به ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.