مردم آذربایجان شرقی بیش از حد نیاز خون به زلزله زدگان اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال فراتر از پیش بینی مردم استان برای اهدای خون به زلزله زدگان غرب کشور گفت: هم اکنون نیازهای خونی کاملا مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر وحید مثمر مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: پس از انتشار فراخوان اهدای خون به ویژه گروه خونی 'او' منفی به زلزله زگان غرب کشور، مردم به شکل گسترده ای استقبال و اقدام به اهدای خون کردند.

وی اظهار کرد: روز گذشته مردم استان بیش از 600 واحد خون عمدتا 'او' منفی برای زلزله زدگان غرب کشور اهدا کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف این اداره کل ذخیره خون در رگ های مردم و جلوگیری از اهدای خون در مواقع غیرضروری است، از مردم و اهدا کنندگان خون خواست از طرح نوبت بندی برای اهدای خون استقبال کرده و اصرار بر اهدای خون خود نکنند.

مثمر ادامه داد: در طرح نوبت بندی، مشخصات و اطلاعات اهدا کنندگان ثبت می شود و در زمان مورد نیاز این افراد برای اهدای خون فراخوان می شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به نبود دستگاه های پیشرفته، خون اهدایی افراد قابل نگهداری بیش از یک ماه نیست، گفت: عدم استفاده از خون های اهدایی در طول یک مدت موجب به هدر رفتن آن ها می شود.

استان آذربایجان شرقی دارای 2 پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در شهرستان های مراغه و میانه است.

 

انتهای پیام/ش

اهدای خون به زلزله زدگان  کرمانشاه در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار