رتبه سوم کشوری اردبیل در تولید عسل

در حال حاضر استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری و در میانگین تولید، عسل از هر کلنی کندوی عسل رتبه نخست کشور در کلنی سنتی شهرستان خلخال رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص بررسی وضعیت صنعت زنبورداری در اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی بانک کشاورزی علی رغم تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی برای صنعت زنبورداری معرفی بالای 500 کلنی عملی شد.

تکلوی افزود: با توجه به این که در سطح کشور از محل صندوق توسعه ملی برای بخش دام از جمله زنبورعسل تسهیلات و اعتباراتی در نظر گرفته نشده به لحاظ اهمیت  جایگاه ویژه استان اردبیل این معاونت در پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد با مدیر بانک کشاورزی استان و توافقات صورت گرفته در حوزه بانک کشاورزی کشور تمام زنبورداران بالای 500 کلنی کندو را به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی معرفی کرده و در حال حاضر مراحل قانونی خود را طی می‌کند که در سطح کشور بی‌نظیر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اطلاع‌رسانی لازم برای پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین‌یاب به صورت گسترده در تمام شهرستان‌ها از جمله شهرستان خلخال صورت گرفته و تمامی زنبوردارانی که نیاز به تسهیلات دارند در سامانه ثبت‌نام و در کمیته تسهیلات با توافق بانک‌های عامل به بانک‌ها معرفی شده است و مراحل قانونی خود را طی می‌کند و آن هایی که در بانک تکمیل پرونده کرده‌اند موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند.

تکلوی بیان کرد:  از محل اشتغال فراگیر طرح تکاپو زنبورداری استان جزو اولویت‌های این معاونت اعلام شده که با اعطای تسهیلات کم‌بهره زنبورداران زحمت‌کش از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: چند سال گذشته استان فاقد اتحادیه زنبورداران بود و تعاونی ها نیز تقریباً غیر فعال بودند که با پیگیری‌های انجام یافته اتحادیه زنبورداران در استان تشکیل شد و در حال حاضر اتحادیه و تعاونی‌ها فعال هستند و به زنبورداران زحمت‌کش استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/ع

500 کلنی در اردبیل برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.