سبقت چین از آمریکا در لیست سریع ترین ابر رایانه ها

چینی ها در لیست Top500 سریع ترین ابررایانه های جهان،با پشت سر گذاشتن آمریکا به رتبه اول رسیدند.

سبقت چین از آمریکا در لیست سریع ترین ابر رایانه ها

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛چین به نقطه عطفی در ساخت ابرکامپیوتر ها رسیده است.این کشور هم اکنون بیشترین تعداد ابرکامپیوتر را در لیست 500 تایی ها دارد.این لیست 500 عدد از سریع ترین ابر رایانه های جهان را شامل می شود.

چین در این لیست 500 تایی 202 سیستم دارد در حالی که آمریکا تنها 143 کامپیوتر دارد.ژاپن با 35 ابرکامپیوتر در این لیست رتبه سوم را دارد و آلمان با 20 کامپیوتر در رتبه چهارم قرار دارد.طبق آمار Top 500 چین توانست خیلی سریع همه چیز را تغییر دهد.تنها شش ماه قبل چین با 160 سیستم در مقابل 169 سیستم آمریکا در رتبه دوم قرار داشت.

ابر کامپیوتر ها چقدر سریع هستند؟

ابر کامپیوتر ها نسبت به یک کامپیوتر عمومی علاوه بر ظرفیت پردازشی بسیار بالاتری که دارند از سرعت پردازشی بسیار بالایی نیز برخوردارند.

سوپر کامپیوتر ها برای موارد مختلف مانند پیش بینی آب و هوا،شبیه سازی سلاح های هسته ای و حتی فعالیت های فضایی استفاده می شوند.سرعت پردازش ابر رایانه ها با واحد flops اندازه گیری می شود.

سریع ترین ابررایانه در جهان، به نام  Sunway TaihuLight یک ابررایانه چینی است.این ابر رایانه نسبت به دومین ابر رایانه که آن هم ساخت چین است بیش از دوبرابر سریع تر است.

سریع ترین ابر رایانه ساخت آمریکا در رتبه پنجم قرار دارد.

سبقت چین از آمریکا در لیست سریع ترین ابر رایانه ها

انتهای پیام/    

 سریع ترین ابر کامپیوتر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار