کمیسیون انتخابات ۱۸۵۰مرکز رأی دهی در ۹ ولایت را تصویب کرد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دومین نشست علنی‌ خود در سلسله نشست‌های بررسی مراکز رأی‌دهی ارزیابی شده در ولایات کشور را برگزار کرد.

کمیسیون انتخابات ۱۸۵۰مرکز رأی دهی در ۹ ولایت را تصویب کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دومین نشست علنی‌ خود در سلسله نشست‌های بررسی مراکز رأی‌دهی ارزیابی شده در ولایات کشور را برگزار کرد.

کمیشنران این کمیسیون روی مراکز رأی‌دهی ارزیابی شده در ۱۱ ولایت بحث کرده و از جمله مراکز رأی‌دهی در ۹ ولایت را مورد تصویب قرار دادند.

وسیمه بادغیسی یکی از کمیشنران این کمیسیون نتایج بررسی دومین نشست علنی کمیسیون را این گونه اعلام کرد: "ولایات مورد تصویب عبارت از ارزگان، بغلان، پروان، زابل، هلمند، فاریاب،کنر، غور و بدخشان؛ مجموعاً ۱۸۵۰ مرکز مورد تصویب جلسه کمیسیون مستقل انتخابات است و تأکید می‌کنم که ولایت میدان وردک و قندهار هم در جلسه بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد."

در دومین نشست علنی بررسی کمیسیون مستقل انتخابات مراکز رأی‌دهی ولایت‌های، بدخشان، غور، ارزگان، زابل، کندهار، هلمند، فاریاب، کنرها و میدان وردک به شمول ولایات پروان و بغلان که در نشست علنی اول از تصویب بازمانده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست علنی نخست این کمیسیون که در آن مراکز رأی‌دهی ارزیابی شدۀ ده ولایت مورد بررسی قرار گرفته بودند، هفت ولایت آن تصویب گردیده بود.

گلاجان عبدالبدیع صیاد سخنگوی این کمیسیون گفت که در نشست علنی نخست ۹۸۰ مرکز رأی‌دهی ارزیابی شده، تصویب گردیدند.

به اساس معلومات این کمیسیون در دو نشست علنی در ۱۶ ولایت کشور بیش از ۲۸۰۰ مرکز رأی‌دهی ارزیابی شده مورد تصویب قرار گرفته‌اند.

نشست علنی بررسی مراکز رأی‌دهی ارزیابی شده در ولایات افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که قبل از این شماری از نهادهای ناظر انتخابات از کُندی کار مسئولان این کمیسیون انتقاد کرده و نسبت به برگزاری انتخابات آینده ابراز شک و تردید کرده‌اند.

به اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها به تاریخ ۱۶ سرطان/ تیر سال ۱۳۹۷ برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.