لبخند رضایت ترامپ وقتی دوترته خبرنگاران را «جاسوس» نامید+ عکس

«جاسوس» نامیدن خبرنگاران از سوی رئیس‌جمهور فیلیپین در نشست خبری مشترک با ترامپ، مراتب رضایت رئیس‌جمهور آمریکا را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، حمله لفظی رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین به یک خبرنگار و «جاسوس» نامیدن خبرنگاران در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا، مراتب رضایت ترامپ را به دنبال داشت.

دوترته در نشست خبری مشترک با ترامپ، سخنان یک خبرنگار را متوقف کرد و مانع آن شد تا درباره حقوق بشر بپرسد. او سپس خبرنگاران را «جاسوس» خطاب کرد و گفت: ما در کنار شما «جاسوس ها» قرار است درباره مسائلی که مورد علاقه آمریکا و فیلیپین است، صحبت کنیم.

این اظهارات دوترته واکنش مثبت ترامپ را که همواره یکی از منتقدان رسانه‌هاست، به دنبال داشت و لبخند رضایت را بر لب هایش نشاند.

لبخند رضایت ترامپ وقتی دوترته خبرنگاران را «جاسوس» نامید

طی یک دهه گذشته، ده‌ها روزنامه نگار و خبرنگار در فیلیپین که از معافیت مجازات برخوردار بودند، کشته شده اند. حتی گفته می‌شود، دوترته متهم به صدور دستور قتل یک خبرنگار است. اوایل سال جاری، دو نیروی سابق پلیس این کشور با طرح دعوی علیه دوترته اعلام کردند او در سال ۲۰۰۳ – زمانی که شهردار داوائو سیتی بود—با پرداخت ده‌ها هزار دلار، عده‌ای را برای قتل «خوآن پالا»، یک مجری رادیو اجیر کرده است. این در حالی بود که دوترته، این گفته را رد کرد.

روزنامه نگاران فیلیپینی از منتقدان جنگ دوترته علیه قاچاق مواد مخدر هستند و اعلام کردند جنگ برای ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر بیشتر به یک بحران بشری در این کشور تبدیل شده است. آن‌ها همچنین مجاز به پوشش اخبار دقیق حملات نیرو‌های دولتی نیستند و با سانسور شدید خبری مواجهند. این در حالی است که رسانه‌های فیلیپینی نقش پررنگی در پیروزی دوترته در انتخابات این کشور ایفا کردند.

رئیس جمهور آمریکا نیز از چهره‌هایی است که همواره به رسانه‌های این کشور حمله و عملکرد آن‌ها را فریبکارانه توصیف کرده است.

دوترته یکی از حامیان ترامپ است. ترامپ در ماه آوریل سال جاری میلادی، طی یک تماس تلفنی اقدامات باورنکردنی دوترته برای ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر را ستود. دوترته نیز از ترامپ حین ورود به فیلیپین استقبال گرمی کرد.

انتهای پیام/

 

توهین رئیس‌جمهور فیلیپین به خبرنگاران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار