خیرین تقبل کردند؛ از پذیرش سرپرستی 100 کودک تا ساخت مراکز درمانی تخریب شده

نشست اضطراری شورای مدیران حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان مناطق غربی کشور برگزار شد.

خیرین تقبل کردند؛ از پذیرش سرپرستی  100 کودک تا ساخت مراکز درمانی تخریب شدهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آغاز این نشست سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گزارش ابعاد حادثه و ضرورت اقدامات و اولویت‌ها در راستای خدمات‌رسانی سلامت به زلزله‌زدگان و موانع و آسیب‌های موجود را ارائه کرد و مقرر شد خدماتی در حوزه معاونت اجتماعی وزارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، علاوه بر استقرار نماینده مقیم در ستاد بحران وزارت بهداشت، در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد و گزارش آن‌ها در نشست اضطراری دوم، چهارشنبه 24 آبان 1396 ارایه شود.

تسهیل عیادت از مصدومان و آسیب‌دیدگان از سوی مردم و خیران در بیمارستان‌های تهران و امکان اسکان همراهان ایشان در وضعیت مطلوب از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این جلسه اعلام شد یکی از خیران برای سرپرستی 100 کودک یتیم و کانون هتل‌داران تهران برای اسکان همراهان در فضاهای تحت اختیار خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهیا کردن ملزومات و وسیله بازگشت آسیب‌دیدگان به شهر خود و تهیه بسته نیازهای اولیه و پوشاک مناسب برای تحویل به آنها از طریق واحد مددکاری مراکز درمانی نیز در این جلسه مطرح و دستور لازم برای آن صادر شد.

رسیدگی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر هم‌چون کودکان، زنان و سالمندان و مسایل روانی زلزله‌زدگان از طریق هماهنگی با اداره سلامت روان و برنامه‌ریزی و تسهیل حضور سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط در منطقه و ارائه خدمات در این زمینه از جمله مسایل مورد تاکید اکثریت اعضا در این جلسه بود.

هم‌چنین مقرر شد اداره کل سازمان‌های مردم‌ نهاد وزارت بهداشت دستورالعملی برای سامان‌دهی حضور تشکل‌ها در این‌گونه مواقع آماده و ارائه کند.

در ادامه این جلسه مقرر شد فهرست مراکز بهداشتی و درمانی آسیب‌دیده یا ویران‌شده در مناطق زلزله‌زده به صورت فوری تهیه و از سوی خیران هر چه سریع‌تر ساخته و تجهیز شود. هم‌چنین مجددا فهرست نیازمندی‌های فوری از بخش‌های مربوطه دریافت و تهیه آن‌ها در دستور کار قرار گیرد. هم‌چنین اعلام شد که خیری برای ساخت یکی از بیمارستان‌های منطقه اعلام آمادگی کرده است.

در پایان نیز مقرر شد طی بخش‌نامه‌ای اقدامات فوری معاونت اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی به ایشان ابلاغ و دستورالعمل خدمات معاونت اجتماعی در شرایط اضطرار و حوادث غیرمترقبه نیز تنظیم و ارسال شود.

انتهای پیام/

 

خدمات‌رسانی سلامت به زلزله‌زدگان در دستور کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
خدا خیر بدهد ملت غیور ایران رو.ما همیشه درصحنه هستیم و پشت هموطنانمان ایستاده ایم.
آخرین اخبار