معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگان جوان:

لزوم تربیت نیروی پرستاری در دانشکده‌های علوم پزشکی/ شماره نظام پزشکی برای دانشجویان خارجی صادر می‌شود

لاریجانی از صدور شماره نظام پزشکی برای دانشجویان خارجی در کشور خبر داد.

لزوم تربیت نیروی پرستاری در دانشکده‌های علوم پزشکی / شماره نظام پزشکی برای دانشجویان خارجی صادر می شودمحمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بازبینی ظرفیت‌ پذیرش دانشجو طی پنج سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌شود؛ یکی از اقدامات مهم در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین راهبرد‌های مراکز آموزشی است.

وی بیان کرد: در بحث تربیت نیروی انسانی و پرستاری در حال بازبینی شرایط هستیم و با توجه به نیاز‌هایی که به دانشگاه‌های آموزشی و در حوزه‌های بهداشت و درمان اعلام می‌شود،برای تربیت پرستار و کمبود در این حوزه در تلاش هستیم.

دانش آموختگان اروپایی ارزشیابی می شوند

 وی ادامه داد: بحث اعتبار بخشی بین المللی در حال انجام است و ما توجه ویژه ای به ارزشیابی دانش آموختگان اروپایی داریم؛ صدور شماره نظام پزشکی موقت برای دانشجویان خارجی انجام و دوره های مشترک با دانشگاه های دنیا برگزار شده است.

لاریجانی عنوان کرد: تربیت نیروی پرستاری اصولا با دانشکده‌های پرستاری در حال پیشرفت است و بحث تربیت این نیرو ها در بیمارستان‌ها صحیح نیست.

لاریجانی ادامه داد: آماده کردن پزشکان برای هدایت، ارتقای مسئولیت پذیری و تربیت آنها در خصوص سلامت مردم است؛ باید انعطاف لازم در برنامه های آموزشی داشته باشیم؛ ارتقای ظرفیت آموزش پزشکی شاخص های سلامت را بهبود می بخشد، باید دانشجویان را بر اساس نیازهای بومی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار