قاضی‌زاده هاشمی:

علیه پیمانکاران بیمارستان‌های آسیب دیده کرمانشاه اقامه دعوی می‌کنیم

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در زلزله آسیب دیدند که علیه پیمانکاران آن‌ها اقامه دعوی می‌کنیم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه تمام دستگاه های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند اظهار کرد: بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر است و تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی هستند اظهار کرد: اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد اظهار کرد: حدود ۱۰۰۰ نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استان‌ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند اظهار کرد: حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می‌یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۷ شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند اظهار کرد: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم یادآور شد: امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

انتهای پیام/

اظهارات قاضی‌زاده هاشمی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Georgia
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خدا جانباختگان زلزله کرمانشاه را بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
تسلیت کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۲۱:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
مگه شما ناظر ندارین ؟ مثل نوسازی مدارس ...