فرماندار شاهین‌شهر تأکید کرد

کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی درشهرستان شاهین‌شهر و میمه

کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی درشهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شاهین‌شهر و میمه   امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت جانسوز جمعی از هم‌وطنان در حادثه زلزله غرب کشور اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با همکاری دستگاه‌های دیگر، باید هشدارهای بهداشتی را به‌موقع اطلاع‌رسانی کنند.

علیرضا بصیری افزود: بخشی از هشدارهای بهداشتی به زائران شهرستان شاهین‌شهر که به‌تازگی از زیارت عتبات عالیات بازگشته‌اند، در خصوص درمان به‌موقع بیماری‌های روده‌ای و تنفسی باشد تا از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به اعضای خانواده خود جلوگیری کنند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه بر فرهنگ‌سازی نحوه توزیع نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر تأکید کرد و گفت: متولیان فرهنگی می‌توانند مردم را از راه‌های مختلف با پرهیز از اسراف، جلوگیری از آلودگی معابر عمومی خیابان‌ها و اختصاص نیافتن نذورات، فقط به چند روز خاص در ماه‌های محرم و صفر آشنا کنند.

بصیری با اشاره به اجرای موفق برنامه‌های اطلاع‌رسانی به مردم درباره چگونگی پیشگیری و درمان اعتیاد به مخدر عنوان داشت: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با رویکرد اجتماعی، شهروندان و روستائیان را با نحوه ابتلا به بیماری ایدز و روش‌های جلوگیری از انتقال این بیماری آگاهی بخشی کنند.

وی بیان کرد: شبکه دامپزشکی نیز با همکاری دامداری‌های و مرغداری‌های این شهرستان طرح‌های مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان را تا پایان ماه آذر با دقت اجرا کنند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه فعالیت اغذیه‌فروشی‌های سیار در مرکز شهر به رونق اشتغال و جذب گردشگر کمک کرده است، تصریح کرد: آموزش رعایت دقیق تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به فلافل‌فروشان و نظارت مستمر بهداشتی و انتظامی بر فعالیت آن‌ها، انتقال مکان فروش این دسته از فروشندگان به محلی مناسب و مجهز به تأسیسات بهداشتی و رفاهی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان از وظایف شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و فرماندهی انتظامی شاهین‌شهر است، که باید انجام شود. 

 

انتهای پیام/م

 

ضرورت آموزش نکات بهداشتی به «فلافل‌فروشان» شاهین‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.