امیرحسن‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی در جلسه کمیسیون اصل 90/خطای انسانی، عامل اصلی حادثه بود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 از بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی با حضور مسئولان مربوطه در نشست امروز عصر این کمیسیون خبر داد.

حادثه پتروشیمی بوعلی با حضور مسئولان بررسی شد/خطای انسانی، عامل اصلی حادثه/ گزارش نهایی کمیسیون اصل 90 در صورت صلاحدید به قوه قضاییه ارسال می‌شودمحمدرضا امیرحسن‌خانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: سانحه پتروشیمی بوعلی با حضور معاون وزیر نفت، مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج‌فارس و مدیران و کارشناسان پتروشیمی بوعلی، تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور به صورت جزئی بررسی شد.

وی ادامه داد: گزارشات و توضیحات خوبی را نمایندگان و مسئولان پتروشیمی بوعلی بیان کردند که مشخص شد یک سری خطاهای انسانی عامل حادثه پتروشیمی بوعلی بوده و برخوردهایی‌ هم با آنها شده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: وزیر نفت اخیرا دستور‌العملی را برای ایمنی بیشتر پتروشیمی‌ها ابلاغ کرده که شرکت‌های خصوصی و دولتی موظف به طی مراحل و ضوابط آن هستند که در غیر این صورت مجاز به تولید نخواهند بود، معاون وزیر نفت و مدیر‌عامل پتروشیمی هم نظارت بر اجرای این مراحل را در اختیار گرفته‌اند.

امیرحسن‌خانی با بیان اینکه عمدی نبودن و نام افرادی که سهل‌انگاری کرده‌اند در حادثه پتروشیمی بوعلی کاملا مشخص شده است، اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 گزارش نهایی خود را درباره این موضوع به مجلس ارائه خواهد کرد که در صورت تأیید در صحن علنی قرائت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تایید و صلاحدید کمیسیون اصل 90 گزارش نهایی حادثه پتروشیمی بوعلی برای برخورد قانونی به قوه‌قضاییه هم ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار