وزارت خارجه سوریه: حضور نظامی آمریکا در خاک کشورمان نقض حق حاکمیت دمشق است

وزارت خارجه سوریه به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره باقی ماندن نیروهای آمریکایی در خاک سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا واکنش نشان داد. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، ادعا کرده است حضور نظامی آمریکا در سوریه برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش به تایید سازمان ملل رسیده است.

وزارت خارجه سوریه در پاسخ به ادعاهای متیس گفت: «سوریه بار دیگر اعلام می‌کند حضور نیروهای آمریکایی و یا هرگونه حضور نظامی کشورهای دیگر در سوریه بدون کسب اجازه از دولت این کشور، اقدامی خصمانه، نقض حق حاکمیت سوریه و تخلفی آشکار از چارچوب‌های سازمان ملل متحد تلقی می‌شود.»

جیمز متیس به تازگی گفته است تا زمانی که تروریست‌های داعش قصد مبارزه داشته باشند، نیروهای نظامی آمریکا نیز در سوریه باقی خواهند ماند.

متیس در پاسخ به پرسش خبرنگاران، در رابطه آینده عملیات نظامی آمریکا در سوریه مدعی شد: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه موجب می‌شود نسخه دومی از داعش در این کشور پدید نیاید. او در این باره گفت: دشمن اعلام نکرده که کارش در این مناطق تمام شده است، پس ما نیز تا هر زمان آن‌ها قصد مبارزه کردن داشته باشند، به جنگیدن ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر اهمیت ادامه دادن تلاش‌ها برای برقراری صلح و کمک به ایجاد شرایطی که در آن راه حل‌های دیپلماتیک برای سوریه اتخاذ شود، تاکید کرد.

متیس گفت: هفت سال از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد. تا زمانی که مذاکرات صلح ژنو به نتیجه نرسد به ماموریت خود در سوریه ادامه می‌دهیم. عملیات آمریکا فقط شامل گزینه‌های نظامی نمی‌شود؛ بلکه موضوع رسیدگی به پناهجویان سوری را نیز در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

واکنش وزارت خارجه سوریه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار