مدیرکل ارشاد اصفهان مطرح کرد :

فاصله زیاد اصفهان با فرهنگ کتابخوانی‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با وجود فعالیت های بسیاری که در این حوزه صورت گرفته اما فاصله زیادی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در جلسه با کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: فرهنگ دینی ما بر کتاب و قلم اهمیت زیادی قائل است و در قرآن نیز بر قلم و آنچه که قلم می‌نویسد سوگند یاد شده و خداوند یکی از وسایل تعلیم را در قرآن قلم ذکر کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: یکی از مسائل اساسی در حوزه کتابخوانی در معرض قرار دادن کتاب برای استفاده عموم است که یکی از راه های آن تشکیل کتابخانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از شاخص‌های بررسی وضعیت فرهنگی هر کشور را میزان چاپ، خرید و مطالعه کتاب دانست و افزود: با وجود فعالیت‌های بسیاری که در این حوزه صورت گرفته اما فاصله زیادی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی داریم و یکی از دغدغه‌های ما در بخش فرهنگی، حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های مربوط به ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش دیگر بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است و بنابراین باید هر دو نهاد بدون هیچ فاصله‌ای در این زمینه تلاش کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ایجاد انگیزه، ایجاد دسترسی برای کتابخوانی و ایجاد مهارت در این زمینه سه فعالیت اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌ها‌‌ست.

امیر هلاکویی با اشاره به آمار کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی از استان‌های پیشتاز در سطح کشور است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.