اهدای خون؛

ارسال ۴محموله انواع گروه‌های خونی از بروجرد به کرمانشاه

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد از ارسال چهار محموله انواع گروه‌های خونی به کرمانشاه خبر داد و گفت: مردم برای اهدای خون در مراکز خون‌گیری ازدحام نکنند چراکه به‌قدر کفایت نیاز گروه‌های خونی مناطق زلزله‌زده تأمین‌شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا حامدی رئیس سازمان انتقال خون بروجرد با اشاره به ازدحام بیش‌ازحد شهروندان در پایگاه‌های انتقال خون این شهرستان برای اهدای خون اظهار داشت: روز گذشته ۱۴۲ واحد خون معادل چهار برابر ظرفیت معمول این سازمان از مراجعه‌کنندگان خون گرفته‌شده است.

وی با اشاره به ظرفیت خون‌گیری روزانه ۳۰ واحد خون در مراکز انتقال خون بروجرد افزود: از صبح امروز تاکنون ۱۰۵ واحد خون از حدود ۱۴۰ مراجعه‌کننده به‌قدر توان و نیاز گرفته‌شده است.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد عنوان کرد: در حال حاضر آنچه موردنیاز منطقه است گروه‌های خونی منفی است که به‌اندازه کافی و ضرورت از مراجعین گرفته‌شده است.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در پایگاه‌های انتقال خون برای خون‌گیری توصیه‌ای هم به مردم داشت و از آن‌ها خواست برای اهدای خون خود در مراکز خون‌گیری ازدحام نکنند چراکه مسئول تأمین خون و فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون است که جوابگوی نیاز این گروه‌های خونی است و به‌قدر کفایت نیاز گروه‌های خونی مناطق زلزله‌زده تأمین‌شده است.

حامدی از ارسال چهار محموله حاوی انواع گروه‌های خونی به استان کرمانشاه بامداد امروز خبر داد و گفت: فرآیند خون‌گیری تنها به گرفتن آن از مراجعین ختم نمی‌شود و خون‌گیری ابتدای این فرآیند است و در ادامه نیاز به روند طولانی همچون نگهداری در دمای معین برای مصرف بیمار دارد و اگر قرار باشد استاندارد‌های لازم را نداشته باشد ارزشی ندارد.

وی در ادامه به شهروندان بروجردی توصیه کرد که هیچ ضرورت و اجباری برای اهدای خون نیست و شهروندان می‌توانند در طول هفته آینده به‌صورت تدریجی نسبت به اهدای خون و مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون اقدام کنند چراکه در حال حاضر خون موردنیاز مراکز درمانی تأمین‌شده است و از سویی تمامی پایگاه‌های انتقال خون شهرستان بروجرد با ازدحام جمعیت مواجه هستند.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد خاطرنشان کرد: ممکن است روز‌های آینده نیز مصدومان زلزله به خون نیاز داشته باشند و خونی که امروز گرفته می‌شود تا ۱۰ روز دیگر برخی اجرای آن از بین می‌رود بنابراین مردم عجله نکنند و به‌مرور جهت اهدای خون مراجعه کنند و هم‌اکنون هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/م

۴ محموله انواع گروه‌های خونی از بروجرد به کرمانشاه ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.