رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز؛

عفونت ؛ عمده دلیل فوت کودکان سرطانی

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز گفت : عمده دلیل فوتی کودکان در بخش سرطان ناشی از عفونت است.

عفونت ؛ عمده دلیل فوت کودکان سرطانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیامک شیوا  رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز ،در جمع خبرنگاران افزود : میزان بهبودی کودکان در بخش سرطان خون بالای 95 درصدعفونت ؛ عمده دلیل فوت کودکان سرطانی است، با این حال عمده علت فوت در این بخش بیماری های عفونی است.


وی گفت: احساسات خانواده های کودکان بیمار و بستری در بیمارستان قابل درک است ، اما تردد زیاد در بخش خون موجب انتقال عفونت شده و سلامت کودکان را تهدید و روند درمان را مشکل می کند.


شیوا ادامه داد: سرطان خون 85 درصد میزان سرطان کودکان را تشکیل می دهد با این حال در صورت مراعات حال این عزیزان در زمان نقاهت، آمار درمان موفق بالاست.


وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 80 فوق تخصص و متخصص در این مرکز آموزشی - درمانی مشغول هستند گفت: متاسفانه به دلیل تعداد زیاد مراجعان و خدمات دهی به بیماران منطقه شمال غرب کشور، تقریبا همه روزهای سال با ازدحام جمعیت مواجه هستیم.


رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز در تشریح بخش‌های درمانی تخصصی و فوق تخصصی این مرکز درمانی نیز گفت: این بیمارستان از بخش های جراحی عمومی، گوش، حلق و بینی، اعصاب، کلیه و اورولوژی، بخش‌های عفونی و نوزادان، گوارش، انکولوژی، غدد، مراقبت‌های ویژه‌ی اطفال، داخلی و داخلی قلب و عروق تشکیل شده است.


شیوا با اشاره به اینکه این بیمارستان با 305 تخت ماهانه 2 هزار و 300 نفر را در بخش اورژانس، 10 هزار نفر را در بخش درمانگاه پذیرش می کند گفت: روزانه حدود 55 نفر نیز در بخش های تخصصی پذیرش و به همان میزان نیز ترخیص می شوند.


وی خاطرنشان کرد : تعداد مراجعان به این مرکز درمانی به حدی است که با وجود افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان باز مجبور هستیم تعدادی از کودکان را در راهروها بستری کنیم.


رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز از حضور موسسات خیریه در این بیمارستان نیز قدر دانی کرد و گفت: رفع مشکلات این بیمارستان بدون همراهی موسسات خیریه، افراد خیر و مردم عملا امکان پذیر نیست.


شیوا ابراز امیدواری کرد: با ساخت و تجهیز بیمارستان 500 تخت خوابی کودکان با مشارکت خیران در منطقه خاوران تبریز تا دو سال آینده این مجموعه بتواند نیازهای بیماران و همراهان آنها را پاسخ دهد.


وی از ترافیک خیابان ششگلان و ورودی بیمارستان نیز به عنوان یکی از معضلات این مرکز یاد کرد و گفت: با وجود مکاتبات صورت گرفته تا کنون موفقیتی در کنترل ترافیک خارج از بیمارستان نداشتیم.


بیمارستان کودکان تبریز تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان شمال غرب کشوراست و سابقه آن به حدود نیم قرن پیش می رسد.

انتهای پیام/خ

میزان بهبودی کودکان در بخش سرطان خون درتبریز، بالای 95 درصدعفونت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.