راه اندازی دستگاه پایش آنلاین پساب در کشت و صنعت امام خمینی (ره)

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از راه اندازی دستگاه پایش آنلاین پساب در کشت و صنعت امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فتحی نیا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر بیان کرد: در راستای الزام قانونی و اجرای بند «ب» ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور پایش و کنترل وضعیت آلاینده های پساب و رعایت الزامات زیست محیطی شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، سیستم پایش آنلاین پساب در محل خروجی پساب تصفیه خانه صنعتی و بهداشتی راه اندازی شد.

وی اذعان داشت: در این سیستم پارامترهای کدورت، PH ، DO و EC بصورت مداوم و لحظه ای مورد سنجش و رصد قرار گرفته و امکان دسترسی به این اطلاعات همواره به صورت آنلاین میسر خواهد بود.

فتحی نیا هزینه راه اندازی این سیستم را یک میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) به عنوان نخستین واحد از واحدهای 7 گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکنون در زمینه زیست محیطی اقداماتی از جمله مدیریت و بهینه سازی مصرف آب، مدیریت پساب و پسماند و صرفه جویی در انرژی را انجام داده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تنها مشکل زیست محیطی این شرکت مربوط به آتش زدن مزارع است که عملیات برداشت نیشکر این کشت و صنعت به صورت سبز هدف گذاری شده و روند رو به رشدی را در چند سال اخیر به سمت برداشت سبز داشته و درصدد است میزان برداشت سبز خود را در سال زراعی پیش رو به بیش از 30 تا 40 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/گ

دستگاه پایش آنلاین پساب در کشت و صنعت امام خمینی (ره)راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.