مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو

90 درصد مراکز حساس مناطق زلزله زده برق‌دار شده‌اند/ممانعت از آبگرفتگی و آتش‌سوزی منازل دلیل قطعی آب و برق

جعفرزاده، گفت: دلایل قطع آب و برق برخی از مناطق زلزله‌زده ممانعت از آبگرفتگی و آتش‌سوزی منازل آسیب‌دیده است.

90 درصد مراکز حساس مناطق زلزله زده برق‌دار شده‌اند/ممانعت از آبگرفتگی و آتش‌سوزی منازل دلیل قطعی آب و برقبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) میثم جعفرزاده به تشریح آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: پس از رخداد این حادثه 30 تا 60 درصد زیرساخت‌های برق استان کرمانشاه دچار آسیب جدی شده بود که با کمک‌های استان‌های معین و فرماندهی صورت گرفته در منطقه هم اکنون شرایط خطوط فشار قوی و فشار متوسط  برق ، کاملا نرمال است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز حیاتی حساس و معابر در اولویت برق‌رسانی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد معابر و مراکز حیاتی مهم مناطق زلزله زده کاملا در شرایط پایداری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به دلایل تاخیر در برق رسانی به روستاها اشاره کرد و افزود: برای برق رسانی به این مناطق مشکلی وجود ندارد و حتی تا ابتدای ورودی این مناطق نیز برق رسیده است ولی به دلیل اینکه بعضا برخی از روستاها بین 80 تا 100 درصد دچار تخریب شده‌اند عملا محلی برای برق رسانی وجود ندارد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه زلزله رخ داده 13 شهر با جمعیت یک میلیون و 300 نفر را تحت تاثیر خود قرار داده بود، اظهار کرد: تاکنون 1.5میلیون بطری آب در میان مردم توزیع، چهار دستگاه آزمایشگاه سیار کیفیت آب به همراه دستگاه‌های بسته بندی به منطقه اعزام و 47 تانکر آب سیار در حال ارائه خدمت به مردم مناطق زلزله زده هستند.

وی با تاکید بر اینکه آب 123 روستا دچار آسیب شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 14 تانکر به صورت مداوم در حال آبرسانی به پنج هزار و 600 مشترک این روستاها هستند و توزیع بطری‌های آب در میان 21 هزار روستایی آسیب دیده این بخش‌ها نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل قطع آب و برق برخی از مناطق، گفت: هم اکنون خطوط شبکه دارای آب است ولی به دلیل تخریب‌های صورت گرفته در مناطق و محلات مختلف ممکن است زمانی که ما آب را در شبکه جاری کنیم تخریب‌های رخ داده در لوله‌های منازل باعث شود آب رها شده در شبکه باقی مانده خانه‌های آسیب دیده را نیز از بین ببرد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه در هر منطقه شرایط آب را به آرامی فراهم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ممکن است آبرسانی به بخش‌های آسیب دیده قدری زمان بر نیز باشد چرا که باید خطوط را مرحله به مرحله از بالا به پایین کنترل کنیم تا رهاسازی آب در شبکه آسیب بیشتری به زیرساخت‌ها و منازل مردم وارد نکند.

وی با بیان اینکه کدورت منابع آب تامین کننده مناطق زلزله زده کاهش یافته است، بیان کرد: با توجه به اینکه آب این مناطق از محل چشمه‌های استان تامین می‌شود مسلما با وقوع هر پست لرزه مجددا کدورت منابع تامین کننده آب افزایش پیدا می‌کند و این امر به ما اجازه نمی‌دهد که به راحتی چنین آبی را وارد سیستم کنیم چرا که مصرف این آب مردم را دچار آسیب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: برای ما استاندارهای کیفی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل در این بخش دقت بسیار بالایی داریم تا هر مرحله از آبی که به شبکه‌ها تزریق می‌کنیم با دقت و همراه با کیفیت مناسبی باشد.

جعفرزاده تصریح کرد: در حوزه انرژی نیز تا ابتدای شبکه‌های فشار ضعیف محلات برق وارد مدار شده و ایمنی این بخش نیز به خوبی رعایت شده است. براین اساس تیم‌های عملیاتی فعالیت خود را در بخش‌های فشار متوسط به پایان رسانده و در تلاش برای احیای خطوط فشار ضعیف هستند تا کوچه به کوچه و محله به محله برق مناطق مختلف را به زودی تامین کنند.

انتهای پیام/

دلایل قطع آب و برق برخی از مناطق زلزله‌زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار