نظرسنجی جدید: اروپایی‌ها مشتاق برقراری روابط حسنه با روسیه هستند

نتایج یک نظرسنجی سه ملیتی از تمایل لهستانی‌ها و آلمانی‌ها به برقراری روابط نزدیک‌تر با روسیه خبر می‌دهد.

نظرسنجی جدید: اروپایی‌ها مشتاق برقراری روابط حسنه با روسیه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنیاد آلمانی «کوئربر» یک نظرسنجی در میان شهروندان سه‌کشور آلمان، لهستان و روسیه انجام داد که نتایج آن نشان داد اکثر لهستانی‎ها و آلمانی‎ها روسیه را بخشی از اروپا می‌دانند و مایلند روابط حسنه با این کشور برقرار کنند.

عنوان این نظرسنجی «روسیه در اروپا؛ جنگ سرد در ذهن مردم؟» است. 1000 نفر از هر کدام از کشورهای آلمان، لهستان و روسیه در آن شرکت کرده‌اند و به سوالاتی درباره روابط بین‌الملل پاسخ داده‌اند.

تقریباً تعداد آلمانی‌هایی که روسیه را بخشی از اروپا می‌دانند نسبت به نتایج نظرسنجی این بنیاد در سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است. اینبار 5 درصد در آلمان و 57 درصد در لهستان با این گفته موافق بودند. این در حالی است که فقط 49 درصد روس‌ها این موضوع را تایید کردند. دلایل شرکت‌کنندگان برای اینکه روسیه را بخشی از اروپا می‌دانستند نزدیکی جغرافیایی این کشور بود.

اکثر شرکت‌کنندگان خواستار برقراری روابط نزدیک‌تر بین روسیه و اتحادیه اروپا هستند. اما این اشتیاق در میان روس‌ها به چشم نمی‌خورد. تمایل لهستانی‌ها و آلمانی‌ها برای برقراری روابط نزدیکتر با روسیه به ترتیب 80 و 95 درصد بود. این در حالی است که فقط 66 درصد روسی‌ها به این موضوع علاقمند هستند.

«گابریل ویدلکو» یکی از محققان اصلی این نظرسنجی اعلام کرد: «نتایج از افزایش شناخت هویت غیراروپایی در میان روس‌ها خبر می‌دهد. احتمالاً دلیل آن تفاوت تاریخی است».

انتهای پیام/

 

تمایل اروپایی‌ها به برقراری روابط نزدیک با روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار