مرکز یادگیری محلی؛

تاسیس مرکز یادگیری محلی در روستای چغابدار دورود

رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان دورود از تاسیس مرکز یادگیری محلی در روستای چغابدار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیر بیرانوندرئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان دورود بیان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان و طبق آمار و سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در این خصوص حدود ۱۰ هزار و ۲۲۷ نفر بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد شناسایی شده‌اند.

وی افزود: یکی از اهداف تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی شناسایی و ریشه‌کنی بیسوادی در گروه سنی زیر ۵۰ سال است.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی دورود با بیان اینکه در سال ۹۶ حق الزحمه هر فردی که بتواند بیسوادی را آموزش دهد پس از اتمام فرایند آموزشی پرداخت می‌شود، افزود: در صورت قبولی ۷۲۰ هزار تومان پس از کسورات قانونی دریافت و پاداش فرد بیسواد ۱۴۴ هزار تومان است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: تاسیس و راه اندازی مرکز یادگیری محلی با اهداف ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری برای بازماندگان از آموزش رسمی، بومی‌سازی و محلی کردن فعالیت‌های سوادآموزی، کاربردی کردن آموزش‌ها و متناسب‌سازی آموزش با نیاز‌های واقعی مخاطبان، کمک به بهبود زندگی مردم از طریق توانمندسازی آنان، غنی‌سازی محیط زندگی مخاطبین، یکپارچه‌سازی و هدفمندنمودن خدمات آموزشی ارائه شده از سوی سایر ادارات است.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی دورود به خدمات آموزشی قابل ارائه در مراکز یادگیری محلی اشاره و اظهار کرد: آموزش سوادپایه شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال وتحکیم سوادوآموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت فردی و اجتماعی و همچنین آموزش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اعتقادی و تربیتی است.

وی ادامه داد: برای آموزش این مهارت‌ها که حدوداً ۴۰ مهارت ازکارشناسان نهاد‌ها و دستگا‌های اجرایی دعوت بعمل خواهیم آورد.

بیرانوند بیان کرد:برای آموزش مهارت‌های شغلی مانندقالی بافی، خیاطی، گلدوزی آموزش مهارت‌های فنی برای آقایان در بحث کشاورزی از کارشناسان فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش این نوع مهارت‌ها برای سوادآموزان هیچگونه هزینه‌ای نخواهد داشت گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان این مرکز را به بخش غیردولتی (موسسه واجدشرایط) واگذارواولین مرکزیادگیری محلی در روستای چغابدار وسال آینده در ناصرالدین، انگشته و کوی قدس نیز تاسیس خواهدشد.

انتهای پیام/م

مرکز یادگیری محلی در روستای چغابدار دورودتاسیس  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار