مناطق زلزله زده؛

ارسال ۳۰هزار قرص نان امروز به مناطق زلزله زده غرب کشور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: ۳۰ هزار قرص نان امروز به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد و فردا همین مقدار نان هم از بروجرد ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجید سوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در جلسه شورای مدیریت بحران که در فرمانداری برگزار شد گفت: در حال حاضر ۱۵ ایستگاه در بروجرد برای جمع آوری کمک‌های مردمی برپا شده اند تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را برای مردم زلزله زده غرب کشور جمع آوری کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین اقلام مورد نیاز این مردم بعد از چادر، آب و نان است که امروز ۳۰ هزار قرص نان توسط ۲ نانوایی سپاه به این مناطق ارسال شد و فردا نیز ۳۰ هزار قرص نان ارسال خواهد شد.

سوری اظهار داشت: برای جلوگیری از بی نظمی و بار ترافیکی بهتر است همه کمک‌های مردمی از مجاری قانونی به این مناطق ارسال شود و ورود اشخاص و کمک‌ها به صورت انفرادی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

ریاضتی رئیس بنیاد مسکن بروجرد افزود: بعد از زلزله سال ۸۵ بازسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی شهرستان بروجرد در دستور کار قرار گرفت و ۸۴ درصد خاتنه‌های روستایی مقاوم سازی و نوسازی شدند.

وی اضافه کرد: واحد‌هایی وجود دارند که تخریبی بوده و ممکن است مشکلاتی را داشته باشند که در مجموع برای تعمیر و احداث واحد‌های شهری و روستایی پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 شهاب روزبهانی رئیس آموزش و پرورش بروجرد گفت: در زلزله اخیر پنج مدرسه شهری بروجرد دچار آسیب جدی شده اند و نیاز است برای مدارس فرسوده فکری شود چرا که تعداد مدارس فرسوده شهرستان بروجرد زنگ خطری برای بروجرد است.

 صارمی رئیس آموزش و پرورش بروجرد افزود: بر اثر زلزله اخیر سقف سه کلاس اشترینان فرو ریخت و عملا مدرسه سمیه غیر قابل استفاده شده و دانش آموزان این مدرسه تخلیه شده اند.

وی اضافه کررد: این زلزله به سه مدرسه روستایی و ۲ مدرسه اشترینان خسارت وارد کرد.

 علی شاهرودی اضافه کرد: امروز ۷ هزار قرض نان لواش و ۲۵۰ سنگک از طریق تعدادی نانوایی تحویل داده شده و فردا اقلامی مانند کنسرو، آب و برنج ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/م

۳۰ هزار قرص نان امروز به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.