توتال خبرداد؛

بازنگری قرارداد پارس جنوبی در سایه تحریم های جدید آمریکا

مدیر عامل شرکت توتال گفت :اگر ایالات متحده آمریکا تحریم‌‎های جدیدی علیه ایران وضع کند باید در قرارداد گازی پارس جنوبی تجدیدنظر کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،پبه نقل از یورو نیوز، ایران در قالب یک کنسرسیوم سه‌جانبه بزرگترین قرارداد انرژی را پس از برجام و به ارزش تقریبی ۵ میلیارد یورو امضاء کرد. این کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، سی ان پی سی چین و پتروپارس ایران است و هدف از آن توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی عنوان شده است.

 پاتریک پویان مدیر عامل شرکت توتال پس از امضاء قرارداد گازی با ایران همواره تلاش کرده بود تا در قبال تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم ایران موضعی قاطع اتخاذ کند. در اوایل ماه نوامبر شرکت توتال اعلام کرد علی‌رغم فشارهای آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران به سادگی حاضر به برهم زدن قرارداد گازی خود با تهران نخواهد بود.

 اما پاتریک پویان، با تاکید بر اینکه این شرکت در آمریکا صاحب سرمایه و دارایی است و به تازگی به دارایی‌های خود در این کشور افزوده بیان داشت: «اگر نتوانیم قرارداد را در چارچوب قانونی پیش ببریم ،به‌دلیل تغییر قوانین مربوط به تحریم ها ، باید قرارداد  گازی پارس جنوبی را بازبینی کرد.»

تغییر مواضع مدیر عامل شرکت توتال در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته از تایید پایبندی ایران به مفاد برجام خودداری کرد. اکنون کنگره آمریکا تا نیمه دسامبر زمان دارد تا درباره بازگرداندن تحریم‌های پیشین علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

تغییر موضع شرکت توتال تحت تاثیر تحریم های آمریکا

برچسب ها: توتال ، امریکا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار