سنای آمریکا اختیارات ترامپ برای صدور فرمان حمله هسته‌ای را زیر سوال برد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای اولین بار در طول ۴ دهه گذشته، جلسه استماعی را با موضوع اختیارات جنگی رئیس‌جمهور برگزار کرد.

سنای آمریکا اختیارات ترامپ برای صدور فرمان حمله هسته‌ای را زیر سوال بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از رویترز، در پی لفاظی‌های اخیر ترامپ علیه کره شمالی، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای اولین بار در طول چهل سال گذشته امکان محدود کردن اختیارات رئیس جمهور برای صدور فرمان حمله هسته‌ای را به بحث گذاشت.

باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنا، در این نشست اذعان کرد که سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از تنش‌های روزافزون ترامپ با کره شمالی و تهدیدات نسنجیده او به شدت نگرانند.

سناتور کریس مورفی نیز در این نشست نسبت به شخصیت بی‌ثبات ترامپ و پیامدهای تصمیمات خلق‌الساعه او برای امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

ژنرال رابرت کهلر، مسئول سابق فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا نیز در این جلسه گفت با وجود رئیس‌جمهوری مانند ترامپ، از نظر او ارتش می‌تواند از دستورات او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح - حتی اگر دستور حمله هسته‌ای باشد - سرپیچی کند.

برخی سناتورهای آمریکایی هم در این نشست خواستار طرح لایحه‌ای برای سلب اختیار صدور فرمان حمله هسته‌ای از رئیس‌جمهور شدند.

کورکر در خاتمه این نشست گفت فعلا از چنین لایحه‌ای حمایت نمی‌کند اما شاید ظرف چند ماه آینده سنا مجبور شود تغییر قانون اختیارات جنگی رئیس‌جمهور را به رای بگذارد.

انتهای پیام/

تنش‌های روزافزون ترامپ با کره شمالی و تهدیدات نسنجیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار