مصاحبه الحریری سناریویی تبیین‌شده از سوی رژیم آل‌سعود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه درباره حریری گفت: این مصاحبه یک سناریوی تبیین‌شده از سوی رژیم آل‌سعود بود و نحوه پاسخگویی الحریری نشان‌دهنده تحمیل پاسخ‌ها به وی بود.

مصاحبه الحریری یک سناریوی تبیین‌شده از سوی رژیم آل‌سعودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص مصاحبه اخیر سعدالحریری ، نخست‌وزیر مستعفی لبنان با شبکه المستقبل، اظهار داشت: این مصاحبه درواقع یک سناریوی تبیین‌شده توسط رژیم آل‌سعود بود که به دنیا مخصوصا به لبنانی‌ها نشان دهند تمام ادعاهایی که رسانه‌ها و شخصیت‌های داخل و خارج لبنان مطرح کردند مبنی براینکه سعدالحریری نخست‌وزیر لبنان در حصر خانگی به سر می‌برد، دروغ است.

وی افزود: آنها صحنه را آماده و سوالات را مهندسی‌شده نوشتند و روی میز الحریری گذاشتند و خانم پولار که یکی از مجریان شناخته شده تلویزیون المستقبل است را مسئول مطرح کردن سوالات قرار دادند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: مطالبی که در این مصاحبه ارائه شد به طور کامل در متن استعفانامه الحریری آمده بود اما این بار در قالب پرسش و پاسخ مطرح شد. از طرفی الحریری در این مصاحبه پاره‌ای از مسائل سیاسی را بیان کرد و گفت که قبول دارم استعفایم غیرقانونی است و بر این موضوع که عربستان دوستدار مردم لبنان است تاکید کرد.

سیدافقهی با اشاره به نحوه پاسخگویی الحریری در این مصاحبه، گفت: چهره الحریری در این مصاحبه زرد، صدایش گرفته و پاسخ‌هایش نامتمرکز بود به طوری که چشم‌هایش به چهره مجری متمرکز نبود و به طور مرتب به سمت راست نگاه می‌کرد. در صحنه‌ای از فیلم نیز مردی که کاغذ و قلم به دست داشت ایستاده بود که الحریری با دست به وی اشاره کرد که برود و آن مرد از دید دوربین خارج شد، اینها همه نشان‌دهنده این است که الحریری در دامی گرفتار شده و تمام پاسخ‌ها به وی تحمیل شده بود.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آینده سیاسی الحریری در لبنان، گفت: در این خصوص چند پیش‌فرض وجود دارد، اول اینکه ممکن است وی به سعودی‌ها قول بدهد اگر آزاد شود و به لبنان بازگردد جنگ را علیه ایران و لبنان ادامه می‌دهد، از طرفی امکان دارد از صحنه سیاسی خارج شده و به فرانسه برود و یا اینکه ترورش کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نحوه پاسخگویی الحریری نشان‌دهنده تحمیل پاسخ‌ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
باید حریری به فکر مردم خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود واسرائیل
Germany
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
فکر کنم نقشه این باشه که یا حریری جنگ رو با حزب الله بزنه و مردم و تحریک کنه که من زیاد به این نقشه خوشبین نیستم اما نقشه دوم به نظرم این هست که حریری برمیگرده لبنان سپس در لبنان توسط خود عوامل عربستان ترور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
به امید خدا سرنگونی ال سعود .مرگ بر امریکا اسرائیل وال سعود باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگبر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
انشالله تک تک ال سعود وداعشی ها نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
انشالله نابودی ال سعود واسرائیل وداعش
آخرین اخبار