کافی شاپ در خانه؛

محو میخچه با روش‌های خانگی

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

محو میخچه با روش‌های خانگیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  میخچه از مشکلات رایجی است که در نقاط مختلف پا و به ویژه در انگشتان پا ایجاد می‌شود و علت به وجود آمدن آن، ضخیم شدن لایه‌های پوست بر اثر فشار و سایش متوالی است.در این مطلب روش‌های خانگی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان میخچه پا دارند.

سنگ پا

ماساژ دادن میخچه و قسمت های مجاور آن با سنگ پا یک درمان موثر است. سنگ پا  پوست سخت را از بین می‌برد و درد  را کاهش می‌دهد.

طرز استفاده از سنگ پا

قبل از خواب،  پای خود را در آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا پوست سخت نرم شود سپس منطقه آسیب‌دیده را به آرامی از جلو و عقب به مدت سه تا پنج دقیقه با سنگ پا ماساژ دهید.با یک توپ پنبه‌ای به محل مورد نظر روغن کرچک بزنید و رویش را بپوشانید تا یک شب بماند.چند روز این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

محو میخچه با روش‌های خانگی

طرز مصرف سرکه  سفید

قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه ماساژ دهید، صبح روز بعد میخچه پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید سپس به محل مورد نظر روغن زیتون یا روغن نارگیل بزنید.روزانه یک‌بار این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

محو میخچه با روش‌های خانگی

طرز استفاده از جوششیرین

۲ تا سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به مقداری آب گرم اضافه کنید سپس پای خود را در این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.  منطقه آسیب‌دیده را با سنگ پا ماساژ دهید تا پوست مرده از بین برود.

همچنین می‌توانید با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین، آب لیمو و کمی آب، خمیر درست کنید سپس خمیر را بر روی میخچه ماساژ دهید و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز محل مورد نظر را با آب بشویید و با سنگ پا لایه برداری کنید.

محو میخچه با روش‌های خانگی

طرز مصرف لیمو

آب لیموی تازه را روی میخچه می‌زنیم سپس صبر می‌کنیم تا خشک شود حداقل روزانه سه بار این کار را انجام دهید.

روش دیگر، خیس کردن 2 قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو به مدت ۱۵ دقیقه است. میخک باید به طور کامل در آب‌لیمو حل شود سپس این محلول را به محل میخچه می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا در معرض هوا خشک شود.روزانه چند بار این کار را انجام می‌دهیم.

همچنین می‌توانید با کمی آب‌لیمو یک خمیر درست کنید. خمیر را بر روی میخچه می‌زنیم، آن را با نوار زخم می‌بندیم تا یک شب بماند.

محو میخچه با روش‌های خانگی

طرز استفاده از سیر

نصف سیر را به محل میخچه بزنید و اجازه دهید تا پوست خشک شود.آن را با یک نوار زخم‌ ببندید تا یک شب بماند. صبح روز بعد، پانسمان را باز کنید و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا از بین رفتن کامل میخچه تکرار کنید.

همچنین می‌توانید 2 تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده کمی نمک بر روی آن بزنید.روی میخچه را با سیر نمک زده ببندید تا سه روز بماند.پس از سه روز میخچه از بین می‌رود در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

محو میخچه با روش‌های خانگی

روش دیگر این است که 2 حبه سیر را با کمی سرکه بر روی میخچه ماساژ می‌دهیم. با قرار دادن یک توپ پنبه، روی آن را با نوار زخم به مدت دو تا سه ساعت می‌بندیم سپس پانسمان را برمی‌داریم و آن را تمیز می‌کنیم.چند هفته این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا امیری
۲۳:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
من سیر و سرکه زدم ، بیش از دو ماه طول کشید، هر شب ، اما یه میخچه خیلی بزرگ کاملا از بین رفت ، سه سال هم هست که ازش خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام.
این مطلب کاملا ایراد داره. لطفا مراقب باشید. من حدود ۵ ساعت سیر رنده شده روی میخچه پام گذاشتم و بطرز وحشتناکی پوست پام تاول زد. تا یک ماه درگیرش بودم. روش صحیح به این شکله: ابتدا سیر میذارید، بعد از بیست دقیقه باز کنید. با ناخن گیر لایه نرم شده رو لایه برداری کنید. بعد از حدود چند ساعت دوباره سیر بذارید. اما این دفعه ده دقیقه. و این کار رو برای دو سه روز بعد انجام بدید. اما روزهای بعد لایه برداری ندارید. فقط سیر رو بیست دقیقه ای بذارید. و تمام....
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۴:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سیر استفاده کردم خیلی میسوزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام من دستم میخچه زده
Iran (Islamic Republic of)
گیسو
۱۹:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
من پام 19 تا میخچه زده
Iran (Islamic Republic of)
آیلار
۰۱:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام پام میخچه زده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابتین
۰۲:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سیر استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه حبه سیر رو بخار پز کنید بعد روی میخچه قرار بدین با گازاستریل ببندید البته بهتره که موقع خواب اینکار رو انجام بدین ، سه روز متوالی اینکارو انجام بدین نتیجه مطلوب حاصل میشه خودم تجربه کردم بعد سه روز کاملا با ریشه اش بیرون اومده بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
همون سیر بهترین راه
Iran (Islamic Republic of)
Naghmeh
۱۸:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
این مطلب هایی که گفتین
تاثیر داره یا نه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Alireza4w
۱۵:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
من تا دوسال پیش خودم کف پام و روی انگشتام میخچه داشت یه دفعه اتفاقی با دمپایی رفتم کارگاه سیمان و داخل کفشم سیمان رفت.بعد ازون وقتی کف پام رو دیدم هیچ میخچه ای نداشت و کاملا صاف شده بود.نمیدونم شاید خاصیت سیمان بود که میخچه رو از بین برد.البته تا حالا هیچ جا در مورد سیمان و درمان میخچه مطلبی ندیدم.اما واقعا برای من اتفاق افتاد.امتحانش برای شما هم ضرر نداره تاثیرش هم آنی هست
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۸:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اینکه کسی حرف ازسیمان نزده به خاطراین که کسی تاحالاباسیمان امتحان نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ابرا
۰۷:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام نگفتید کدوم بهتره پام میخچه زده موندم کدوم روشو برم
Iran (Islamic Republic of)
kosar
۱۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
روی میخچه روببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
عالی بود با تشکر خیلی خوب بود ممنون
آخرین اخبار