دادستان کل آمریکا به ارتباط تیم ترامپ با مقامات روس اقرار کرد

جف سشنز در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با تغییر اظهارات پیشین خود، اقرار کرد که در نشست اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با مقامات روس حضور داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در کمیته قضایی مجلس نمایندگان اقرار کرد که از ارتباط اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مقامات روس مطلع بوده است.

اظهارات سشنز به بدست آمدن سرنخ های جدیدی درباره ارتباط اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و روسها کمک نکرد؛ اما بر دروغ گفتن یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکا مهر تأیید زد.

سشنز در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به پرسشهای مکرر نمایندگان درباره ارتباط تیم ترامپ و مقامات روس پاسخ داد. وی اقرار کرد که سال گذشته میلادی در یک نشست شرکت کرده است که در آن جورج پاپادوپولوس، مشاور سیاست خارجی ترامپ و دیگر مقامات کمپین انتخاباتی وی حضور داشته اند.

سشنز در این خصوص گفت: «من نشستی را در مارس 2016 در هتل ترامپ به یاد می آوردم که آقای پاپادوپولوس هم در آن حضور داشت. اما جزئیات این نشست و اینکه چه حرف هایی در آن رد و بدل شد را به خاطر نمی آورم.»

جف سشنز این اظهارات را در حالی مطرح کرد که پیشتر در مقابل کنگره با قاطعیت گفته بود از هیچ تماسی میان اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و مقامات روس اطلاع ندارد. همین اظهارات دو پهلوی سشنز باعث شد دموکرات ها وی را به دروغ گویی متهم کنند.

سشنر در این باره گفت: من این اتهامات را رد می کنم که تاکنون به کنگره دروغ گفته باشم. این یک دروغ است.

رابرت مولر، مسئول تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا پیشتر علیه «پال منافورت» و همچنین «جورج پاپادوپولوس» اعلام جرم کرد. پال منافورت از ژوئن تا اوت سال گذشته میلادی ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت. این در حالیست که دونالد ترامپ این اعلام جرم ها را «اخبار جعلی» خواند و تلاش کرد موضوع را به سمت هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و ارتباط وی با روسها معطوف کند.

از زمانی که رابرت مولر تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، تعداد زیادی از اطرافیان ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده اند. از جمله آنها می توان به «دونالد ترامپ جونیور»، فرزند ارشد ترامپ، جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ و «پال منافورت» اشاره کرد.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا پیشتر به این نتیجه رسیدند که مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ مداخله کرده است. این در حالیست که کرملین بارها این ادعاها را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ هم پیشتر اعلام کرد باور نمی کند روسیه در انتخابات مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید جلوی آن را می گرفت.


انتهای پیام/

اذعان دادستان کل آمریکا به ارتباط تیم ترامپ با مقامات روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار