فرماندار شهرستان دهاقان مطرح کرد:

کتاب اثرات روحی و روانی بسیاری برای انسان دارد

فرماندار شهرستان دهاقان گفت:کتاب اثرات روحی و روانی بسیاری برای انسان دارد و مایه آرامش بوده و انسان را از انحرافات و جهل در امان می‌دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر قاسمیان عصر دیروز با حضور در همایش سراسر چشمه که با حضور مسؤولان و مولفان دهاقان برگزار شد، ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه اظهار کرد: این مراسم به پاس و احترام مقام شامخ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شده و حضور مولفان تشویقی برای سایرین بوده تا به سمت مطالعه و نویسندگی جذب شوند.

وی کتاب را محصول تجربیات بشری دانست و افزود: کتاب محصول تجربیات بشری و آموخته‌های دراز مدت انسان است و سهم به‌سزایی در بینش و آگاهی انسان دارد.

فرماندار شهرستان دهاقان اذعان کرد: کتاب از دیرباز نقش موثری در مصون ماندن دانش و آگاهی از نابودی داشته و در تاکیدات دینی هم سفارش شده که اندیشه‌ها و علوم را به وسیله نوشتن ثبت کنند.

وی با بیان اینکه کتاب انسان را از جهل در امان می‌دارد، خاطرنشان کرد: کتاب اثرات روحی و روانی بسیاری برای انسان دارد و مایه آرامش بوده و انسان را از انحرافات و جهل در امان می‌دارد.

قاسمیان عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که  با وجود کثرت ابزارهای اطلاعاتی وجود دارد، بی‌توجهی به کتاب بوده که می‌طلبد از کتاب و کتاب‌خوانی حمایت بیشتری شود و همه دستگاه‌ها اعم از فرهنگی، اداری و حتی خانواده‌ها باید در این راستا نقش اساسی را ایفا کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان گریز از کتاب و کتب‌خوانی را یک آفت فرهنگی دانست و اعلام کرد: گریز از کتاب علل مختلفی دارد و این فرهنگ باید از طریق آموزش و پرورش، صدا وسیما، خانواده‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای مدنی و فرهنگی در جامعه نیاز شود تا ارتقای خوبی در سطح فرهنگ کتاب داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م 

 

تلاش همه برای برطرف کردن گریز از کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.