اقدامات مدیریت بحران همدان برای زلزله زدگان

استاندار همدان گفت:استان همدان نقش مهمی در امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور به ایفا کرده است که بخشی از آنها در قاب آمار قابل بررسی است.

اقدامات مدیریت بحران همدان برای زلزله زدگانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در تبیین خدمات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: اعضای شورای فوق العاده هماهنگی مدیریت بحران استان پس از وقوع زلزله غرب کشور، بی درنگ تشکیل شد و با هماهنگی صورت گرفته ضمن اعلام آمادگی تیم های امدادی و خدماتی برای اعزام به منطقه، اقدامات امدادرسانی را آغاز کرد.

وی افزود: اکنون چند تیم پزشکی، تیم فنی آبفای استان و تیم امدادی هلال احمر همدان در استان کرمانشاه به امدادرسانی و ارائه خدمات مشغول هستند و امدادرسانی استان بنا به اعلام نیاز استان کرمانشاه ادامه دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته های تخصصی مدیریت بحران استان برای کمک بر اساس نیاز استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: در همین ارتباط استان همدان برای پذیرش مصدومان این حادثه نیز اعلام آمادگی کرده و ظرفیت خالی تخت های بیمارستانی به تعداد 464 تخت عادی و 63 تخت ویژه به تفکیک شهرستانی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان، به اورژانس کشور اعلام شده است.

نیکبخت افزود: آماده سازی مکان اسکان همراهان مصدومان زلزله در جوار بیمارستان بعثت، اعزام 12 دستگاه مایلر کمپرسی، 11 دستگاه تریلر به کرمانشاه، ارسال یک دستگاه 10 تن کانکس و همچنین اعزام تیم امدادی، تعمیراتی و کمک رسان شبکه گاز رسانی را از دیگر اقدامات استان همدان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط هماهنگی برای ارسال چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی از طریق جمعیت هلال احمر استان نیز صورت گرفته است.

استاندار همدان ادامه داد: تیم های ارزیاب و پیشرو، آوار برداری، آنست، واکنش سریع، درمان، تیم برق رسانی و تیم های امدادی نیز با هماهنگی جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های امدادی استان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند.

نیکبخت یادآوری کرد: اعزام چهار تیم پزشکی، 10 دستگاه آمبولانس معمولی و یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی به همراه 10 نفر اپراتور و راننده و همچنین اعزام یک فروند بالگرد امدادی، از دیگر اقدامات همدان به عنوان استان معین کرمانشاه بشمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: ارایه خدمات گسترده پزشکی به زلزله زدگان، اضافه کرد: در این ارتباط 20 هزار دوز واکسن، پنج هزار قوطی شیرخشک، 500 کیلوگرم پرکلرین (کلر افزودنی به آب)، یکصد کیلوگرم انواع سموم، پنج ست تجهیزات نمونه گیری آب و غذا، پنج هزار واحد خون، 800 میلیون ریال داروهای کمیاب و 700 میلیون ریال دیگر اقلام دارویی به این مناطق ارسال شده است.

 استاندار همدان تاکید کرد: ارسال یک دستگاه تانکر آب رسانی 12 هزار لیتری با راننده، یک دستگاه ژنراتور برق 256 کیلو وات، 10 هزار بسته آب تصفیه شده بسته بندی، اقلام امدادی شامل 6 هزار تخته چادر، 14 هزار تخته پتو، 200 دستگاه شعله والور، یکهزار بطری روغن، هشت هزار و 500 قوطی کنسرو و یکهزار و 420 کیلوگرم خرما را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام کرد.

نیکبخت با اشاره به اینکه نقش کارکنان انتظامی استان در امداد رسانی به زلزله زدگان، یادآوری کرد: در این ارتباط هشت تیم انتظامی شامل 30 تن از پرسنل این نیرو برای تامین امنیت از سوی انتظامی استان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

وی ادامه داد:از همت مردم نوع دوست استان و مدیران مرتبط با ستاد مدیریت بحران قدردانی کرد و بر تداوم اقدامات امدادی و خدماتی همچنین جمع آوری و ارسال کمک های مردمی تا رفع نیاز استان های زلزله زده تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار