اجرای 37 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت : هم‌اکنون 37 پروژه عمرانی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان خراسان شمالی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت : این پروژه‌های عمرانی در امامزاده‌های استان شامل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، امامزاده حمزه رضای شیروان، امامزاده نورالله فاروج، امامزاده سید اسماعیل باباامان، ایوب پیغمبر و تعداد دیگری از بقاع در دست تعمیرات است.

وی با بیان این که هم اکنون  70 درصد بقاع متبرکه استان خراسان ‌شمالی نیازمند تعمیر و مرمت است ، گفت : 160 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که حدود 70 درصد از این بقاع در فازهای مختلف همانند شبستان، محوطه‌سازی و دیوار چینی و رنگ‌آمیزی نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

رئوف سیدنژاد وی با اشاره به ساخت شبستان ، محوطه‌سازی ، سنگفرش ، سرویس بهداشتی ، آیینه‌کاری و رنگ‌آمیزی در هر یک از بقاع استان اظهار کرد :امیدواریم تا پایان سال جاری فازهای مربوط به هر امامزاده به اتمام برسد.

وی گفت : تاکنون 20 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و مرمت امامزاده‌های استان هزینه شده است که این اعتبارات از محل کمک‌های مردمی ، اعتبارات داخلی و اجرای نیات واقفان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه تأثیر بسزایی در ایجاد و تداوم نزدیکی انسان با خداوند دارد ، گفت : آرامگاه سازی در میان جوامع مختلف انسانی دارای سابقه طولانی است که در ایران نیز از همان ادوار پیش‌ازتاریخ، توجه ویژه‌ای به ساخت آرامگاه شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی افزود : حفاظت ، نگهداری ، بهسازی و مرمت بقاع متبرکه و امام زادگان(ع) به‌عنوان میراثی جاودانه ، دینی و ارزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است .

انتهای پیام/آ

70 درصد بقاع متبرکه استان خراسان شمالی احتیاج به تعمیر و مرمت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.