پیام رحمانی فضلی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی؛

کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش است

وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز کتاب تصریح کرد: کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و به ویژه تمدن غنی ایران اسلامی است.

کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز کتاب تصریح کرد: کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و بویژه تمدن غنی ایران اسلامی است.

در این پیام آمده است: روز 24 آبان که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری گردیده، نشانگر اهمیت و جایگاه متعالی کتاب، کتابخوانی و کسب معرفت و دانش در جامعه ایران اسلامی است که نشأت گرفته از الهامات و ارزشهای دین مبین اسلام، دین دانش، اندیشه و معرفت است. اینجانب با اغتنام از این فرصت، فرا رسیدن روز کتاب و کتابخوانی را به همه جویندگان و طالبان دانش و معرفت تبریک عرض نموده و توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سراسر پهنه سرزمینم آرزو دارم.

همچنین در این پیام بیان شد: کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و بویژه تمدن غنی ایران اسلامی است. پیشینه غنی فرهنگی کشور عزیزمان در قرون و اعصار متمادی و بویژه در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، نشان از جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تمدن ایرانی است.

در بخش دیگری از این پیام خاطر نشان شد: نقش غالب و سازنده کتاب در تکامل نظام های اجتماعی و فرایندهای توسعه جوامع بشری، ناشی از ماهیت ارزشی فرهنگ مکتوب در تاریخ جوامع بشری است، و از این رو، کم توجهی به این پدیده تحول ساز و ارزش آفرین در خور جوامع توسعه طلب و تحول خواه نخواهد بود، چرا که تمامی آداب و رسوم، دانش و روابط فرهنگی جوامع بشری از طریق کتاب حفظ و در بستر زمان استمرار و توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

پیام وزیر کشور به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار