رئیس سازمان نظام مهندسی قم ؛

اعزام تیم فنی و مهندسی برای بررسی ساخت و ساز در شهرستان‌های زلزله زده غرب کشور

تیم فنی و مهندسی به منظور بررسی ساخت و ساز در شهرستان‌های زلزله زده غرب کشور اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛    امین مقومی ،رئیس سازمان نظام مهندسی قم با ابراز تأسف از وقوع حادثه دلخراش و تأسف بار  زلزله در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده زلزله 7.3 ریشتری در برخی از شهرهای غرب کشور از جمله کرمانشاه و پل سرذهاب خسارات زیادی به ساختمان‌ها و ابنیه وارد کرده و تعدادی از هم وطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و شماری نیز مجروح شدند.

وی عنوان کرد: تیم فنی و تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به همراه گروه مستند ساز به منظور بررسی آثار مخرب زلزله بر ساختمان‌های شهرهای زلزله دیده و آسیب شناسی ساخت و سازها  به زودی عازم این مناطق می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ابراز داشت: با توجه به شدت وقوع زلزله و ریشتر بالای آن نمی‌توان بدون بررسی‌های فنی و مهندسی علت تخریب برخی از ساختمان‌ها را به دلیل بی کیفیت بودن آن‌ها عنوان کرد.

مقومی افزود: پس از بازدید گروه فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و بررسی‌هایی که از سوی مهندسان این تیم از مناطق زلزله زده صورت خواهد گرفت گزارشی در این زمینه آماده و در اختیار نهادهای مسئول و بخشی نیز به عنوان موارد آموزشی در اختیار مهندسان سازمان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همچنین، با اشاره به اعزام تیمی از مهندسان عضو نظام مهندسی قم در زمان وقوع زلزله به بم ابراز داشت: در سال 91 نیز تیم کارشناسی منتخب اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به منظور بررسی شرایط ساخت و ساز در شهرستان‌های زلزله زده آذربایجان شرقی به این مناطق اعزام شده بودند.

وی در پایان بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: کشورمان بر روی  گسل‌های فعال و خطرناکی قرار دارد و  به همین دلیل توجه نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای افزایش استحکام و ایمنی بناها  ضرورت دارد  تا در زمان وقوع چنین زمین لرزه‌هایی شاهد کمترین خسارات باشیم.

انتهای پیام/ت

اعزام تیم فنی و مهندسی  قم جهت آسیب شناسی شرایط ساخت و ساز شهرستانهای زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.